Tror du missuppfattar allt...

Om man är sambo så beror det på vem som tjänar mest. Min sambo tjänar 1/4 av vad jag gör (före skatt) så då anses jag, som har löneutmätning, att ta större del av fasta kostnader, som boende, så utöver de 4.814 kr som jag ska leva på så får jag ca 6.000 kr till hyran, som är totalt på 8.000 tkr, i ditt fall borde det bli 100%, men det ser du när du gör uträkningen. Jag har även tagit med utgiften för mina kontaktlinser, har engångslinser eftersom jag är mycket närsynt.Jag förstår likväl inte vad Du menar med halva boendekostnaden? För att Du är sambo/gift eller? (Men) om jag har förstått det rätt, så minskar ens "förhållningsbelopp" med en ganska så ansenlig summa om man är just sammanboende med annan vuxen då KF anser att den andra parten skall ta ett större ansvar för de gemensamma utgifterna såsom just boendet, kanske el, data, etc...
Själv separerade jag för ett tag sedan, så nu bor jag inte med en partner, utan enkom med min 19:åriga dotter och hoppas sannerligen inte att KF anser det vara någon som bör ta ett större ekonomiskt ansvar för hem och dylikt...men jag har ingen aning...
Menar du att du har mat, boendekostnader, försäkringar, telefon, el, och allt vad det är för 32 000 kr i månaden ?
boendet, löpande månatliga betalningar såsom el, fack, försäkringar och ALLA mina lån, krediter tillsammans. Som jag åberopade här uppe, så har jag ett lån hos vardera Remember och Norwegian och bara på dessa två lån tillsammans betalar jag dessvärre 9000kr/mån.Om man är sambo så beror det på vem som tjänar mest. Min sambo tjänar 1/4 av vad jag gör (före skatt) så då anses jag, som har löneutmätning, att ta större del av fasta kostnader, som boende, så utöver de 4.814 kr som jag ska leva på så får jag ca 6.000 kr till hyran, som är totalt på 8.000 tkr, i ditt fall borde det bli 100%, men det ser du när du gör uträkningen. Jag har även tagit med utgiften för mina kontaktlinser, har engångslinser eftersom jag är mycket närsynt.
Din dotter kan du nog räkna med i förbehållsbeloppet så länge hon studerar, efter det har du nog ingen försörjningsplikt längre.Jag förstår likväl inte vad Du menar med halva boendekostnaden? För att Du är sambo/gift eller? (Men) om jag har förstått det rätt, så minskar ens "förhållningsbelopp" med en ganska så ansenlig summa om man är just sammanboende med annan vuxen då KF anser att den andra parten skall ta ett större ansvar för de gemensamma utgifterna såsom just boendet, kanske el, data, etc...
Själv separerade jag för ett tag sedan, så nu bor jag inte med en partner, utan enkom med min 19:åriga dotter och hoppas sannerligen inte att KF anser det vara någon som bör ta ett större ekonomiskt ansvar för hem och dylikt...men jag har ingen aning...
Din dotter kan du nog räkna med i förbehållsbeloppet så länge hon studerar, efter det har du nog ingen försörjningsplikt längre.