Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka lån har ni i dagsläget?

Cashbuddy/cash2you 42 000kr.
Ferratum-Sileo kapital inkasso 32 000kr.
Vivus-Gothia inkasso 9200kr.

Sen ca 9 tusen kvar på min löneutmäting:/

Kan tillägga att för 2 år sen hade jag mkt värre låne lista samt 25 olika sms lån..nu har jag kämpat satan för att min ekonomi ska bli bättre men är en bit kvar :(

Cashbuddy/cash2you 42 000kr.
Ferratum-Sileo kapital inkasso 32 000kr.
Vivus-Gothia inkasso 9200kr.

Sen ca 9 tusen kvar på min löneutmäting:/

Kan tillägga att för 2 år sen hade jag mkt värre låne lista samt 25 olika sms lån..nu har jag kämpat satan för att min ekonomi ska bli bättre men är en bit kvar :(

Glömde goodcash 25 000kr oxå:/

Alla sms-låneaktörer som fortfarande är aktiva, varav vissa hamnat hos inkasso.

Bank Norwegian, Marginalen, BigBank och Klarna.

Har gått från en miljon i totalskuld till 700 000 i dagsläget, men räntorna har skenat iväg på kvarvarande lån. Nu står mitt sista hopp till ett samlingslån i juni när mina förfrågningar försvinner. Om inkassobolagen börjar ta UC på mig så ryker förstås även den chansen.

Klarna
Qliro
Jotex & Ellos
Balanzia
GoodCash
Alektum
ViaKredit
Credway
Nätlån (ska skutbetalas nu)
Extrakredit (ska slutbetalas nu)
KundFinans
Meddelandelån
Fairlo
Ecster (billån)
SEB
CSN (betalar inte något nu då jag studerar).

Jag har faktiskt inga lån överhuvudtaget. Jag tar inte ens CSN(lån) trots att det egentligen bara är dumt då man till och med har högre ränta på ett obundet sparkonto. Anledningen till att jag registrerade mig här är att min brorsa kom till mig för ett tag sedan och berättade om sin situation som är liknande många här. Spelberoende, högvis med skulder osv.

Min spontana tanke när han berättade hur det låg till var i stort sett "Ok, ge mig alla OCRnummer så ringer vi och löser lånen nu". Sög på den tanken ett par dagar och med facit i hand var det jävligt bra. Min farsa reagerade på i stort sett samma sätt men jag lyckades hejda honom också från att gå in och betala allt och nu har han också varit här inne och på andra sidor och läst på.

Ni är många som ska tackas för att ha delat med er av era situationer, det räddade min brorsa från att sätta sig i en ännu värre sits. Vi kommer att hjälpa honom med skulderna inom sinom tid men en sak man får klart för sig ganska fort efter att ha läst här under ett par veckors tid är att det knappast hade hjälpt honom att bara baila ut honom och sen låta det vara. Nu har vi alla tre än så länge hunnit med två möten för spelberoende och fler ska det bli!

Stort tack och lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp