Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka krav har banker på komplettering vid samlingslån ?

Hej
Varit borta härifrån ett tag då det varit lite jobbigt med allt och skippat sociala medier ett tag och detta med lån och allt.
Jag kommer i augusti att ha bara fyra ff kvar och bli av med en kreditgivare som också betyder rätt mycket när man ska samla lån. Har fått veta att ff och antal kreditgivare väger rätt tungt när man ska ta samlingslån och att ff inte ska vara för färska vilket inte mina är i augusti.
Så då tänkte jag söka samlingslån, dvs lån för att baka in smålån till ett stort lån och det ökar alltså inte på skuldbördan utan skulden blir densamma men månadskostnaden blir lägre och oftast bättre ränta på detta lån.
Jag undrar dock, har några lån utanför UC och det kan ju vara en nackdel, vill även ta med dem vid ett ev samlingslån
Så jag undrar vilka banker hos förmedlare har
Lösenkrav är det några som vet vilka ?
Krav på kontoutdrag/Instator/Tink ?
Endast lönespecifikationer ? Vilket för mig skulle vara det bästa.
Jag tänkte samla den infon nu, så man vet lite mer i aug när det kan vara aktuellt.
Jag planerar att lösa så många av de smålån som jag kan och sedan vänta ett år och baka ihop allt i ett större lån.
Tänker att lösenkrav kanske kan vara till nackdel om man vill lösa ev lån även utanför UC men bra att veta vilka som har det som krav
Och kontoutdrag/Instator kan vara bra att veta om alla banker tar numera eller ej, om man då har lån utanför UC som man vill lösa kan det vara en nackdel men behöver ej vara det.
Och lönespecifikationer är för mig inte något hinder att visa upp, då jag har fast jobb osv.
Men kan vara bra att veta lite då det verkar vara olika beroende på bank

Krav på kontoutdrag/Instator/Tink ?
Endast lönespecifikationer ?
Har inget minne av att jag behövt visa kontoutdrag eller lönespec när jag sökt samlingslån på lendo och advisa. Då har jag lån hos bland annat ica, santander och marginalen.

Vad är du mest orolig för? Enklast att svara blir såklart när du får erbjudande i augusti. Generellt ta det med lägst ränta. Om inte så går det alltid ringa in till advisa om du ändå skulle bli nekad av den långivaren, det hände mig och fick ta ett annat lån istället.

Fått lämna Instator någon enstaka gång. Får väldigt sällan komplettering, kanske berör på min årsinkomst.

Har inget minne av att jag behövt visa kontoutdrag eller lönespec när jag sökt samlingslån på lendo och advisa. Då har jag lån hos bland annat ica, santander och marginalen.

Vad är du mest orolig för? Enklast att svara blir såklart när du får erbjudande i augusti. Generellt ta det med lägst ränta. Om inte så går det alltid ringa in till advisa om du ändå skulle bli nekad av den långivaren, det hände mig och fick ta ett annat lån istället.
HEj
Jag tänker mest om man har lån utanför UC om man lättare blir nekad då och om man då ska skicka in kontoutdrag kan det vara en nackdel, då det ser det då. Har inte några speltransaktioner eller så att dölja, vill bara få ett samlingslån där jag löser in mina krediter och därför ska jag inte öka på lånebördan. Men vill bara veta om det förstör ens chanser ? Men det känns ju skönt att du inte behövt visa kontoutdrag vid lån hos ICA santander eller marginalen.
Mest så jag tänkte.

Fått lämna Instator någon enstaka gång. Får väldigt sällan komplettering, kanske berör på min årsinkomst.
Hej
Har du haft lån utanför UC då ? Har det varit till en nackdel för dig när du behövt lämna instator ? Min årsinkomst är bra och lönespecar har jag inte någon oro för att lämna har bra inkomst och stabil inkomst

Hej
Har du haft lån utanför UC då ? Har det varit till en nackdel för dig när du behövt lämna instator ? Min årsinkomst är bra och lönespecar har jag inte någon oro för att lämna har bra inkomst och stabil inkomst
Spelar inte så har aldrig behövt känna oro.
Jag har lån hos fairlo

Som jag skrivit vid flera tillfällen är det att jag har lån utanför UC och tänkte om det då är lätt att bli nekad pga det, då jag främst vill lösa de jag har på UC, tror inte riktigt att folk kanske förstår hur jag menar. Men vissa banker har lösenkrav och då är det ju de lån man har på UC som är aktuellt om de då ser att jag har lån utanför UC kanske de nekar en med att de kollar trustly, instantaor osv. Min inkomst är inte några problem och jag har inte några speltransaktioner

Som jag skrivit vid flera tillfällen är det att jag har lån utanför UC och tänkte om det då är lätt att bli nekad pga det, då jag främst vill lösa de jag har på UC, tror inte riktigt att folk kanske förstår hur jag menar. Men vissa banker har lösenkrav och då är det ju de lån man har på UC som är aktuellt om de då ser att jag har lån utanför UC kanske de nekar en med att de kollar trustly, instantaor osv. Min inkomst är inte några problem och jag har inte några speltransaktioner
Man kan lösa lån utanför UC också, det har jag gjort. Jag löste krediter, snabblån osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp