- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Detta var 2016-17 dock.Tack då vet jag, då har jag fått svar på min fråga. Tusen tack.
Detta var 2016-17 dock.Tack då vet jag, då har jag fått svar på min fråga. Tusen tack.
Ok ingen som vet hur det är idagDetta var 2016-17 dock.
Hej Tack jag tänkte att jag har lån utanför UC och om det kan göra att jag inte blir beviljad pga detta och idag verkar det vara så att man ska skicka kontoutdrag och då ser de ju detta. Jag undrar också fick du lämna kompletteringar på dina lån mer än lönespecar ?Har inget minne av att jag behövt visa kontoutdrag eller lönespec när jag sökt samlingslån på lendo och advisa. Då har jag lån hos bland annat ica, santander och marginalen.
Vad är du mest orolig för? Enklast att svara blir såklart när du får erbjudande i augusti. Generellt ta det med lägst ränta. Om inte så går det alltid ringa in till advisa om du ändå skulle bli nekad av den långivaren, det hände mig och fick ta ett annat lån istället.
Hej! Jag är nog inte till så stor hjälp men här är min tanke i varjefall.Hej Tack jag tänkte att jag har lån utanför UC och om det kan göra att jag inte blir beviljad pga detta och idag verkar det vara så att man ska skicka kontoutdrag och då ser de ju detta. Jag undrar också fick du lämna kompletteringar på dina lån mer än lönespecar ?
HejHej! Jag är nog inte till så stor hjälp men här är min tanke i varjefall.
Nu vet jag inte hur stora skulder du har och hur mycket som är utanför uc. Har säkert missat att du skrivit det. Men om det är en mindre summa utanför uc tror jag aldrig de bryr sig. Om kostnadskalkylen går ihop så kommer du få erbjudande. Kanske med sämre ränta och i värsta fall om du blir nekad av en långivare så kan du välja en annan av de erbjudandena du får på tex advisa.
Har som sagt inget minne av att jag behövt lämna lönespec. Det var länge sen jag sökte mitt senaste samlingslån nu så. Vet att jag fått göra instantor någon gång i varjefall, främst för mindrelån/krediter då. Men jag har alltid angett samma lön som jag har på deklarationen så finns väl inget skäl att begära lönespec.
Har behövt skriva ocr nummer+långivare + summa när jag skulle betala av några lån så att de betalar direkt till långivaren. Men om du blivit beviljad och kommer så långt är det nog inga problem.
Men det jag försöker få svar på är om folk här blivit nekade gällande samlingslån om de haft lån utanför UC ? Behövt lämna kompletteringar som kontoutdrag där det syns att man har lån utanför UC och vilka banker kräver kompletteringar förutom lönespecar vid samlingslån ? Vilka tar t ex instantor ? Där syns ju allt och då kanske det är så att man blir nekad och då vore det bra att få veta i förväg vilka som vill ha kompletteringar förutom lönespecar.
När jag hade ICA (vilket mardröm det var) så löste dom utanför UC.Ok ingen som vet hur det är idag
Haha ja, ICA är en mardröm!När jag hade ICA (vilket mardröm det var) så löste dom utanför UC.