- Meddelanden
- 891
- Mottagna reaktioner
- 551
- Poäng
- 577
SD. Har ”flytt” från kommunen där jag är uppväxt och tillbringat större delen av mitt liv. Skulle aldrig sätta min fot där igen, ens på dagtid. Man har liksom de senaste i vart fall 15 åren sett varthän det barkas och tänkt att detta kommer aldrig att sluta väl. Bor på landsbygden sen några år tillbaka, här behöver jag (änsålänge) inte vara orolig för att någon eldar upp min bil, blir våldtagen, får en sten i huvudet eller bli rånad.Jag kan gå ut och promenera , jogga i skogen i mörkret utan att titta mig över axeln (möjligtvis tycker jag att älgar och vildsvin kan vara lite läskiga) ,jag slipper se polisbilar bli attackerad med handgranater, eller att stenar kastas mot ambulanspersonal som försöker rädda liv. Jag slipper höra skottlossningar. Jag slipper höra böneutrop vilket man ska vara fredad mot. Pyssla gärna med din religion, privat, religiösa budskap ska inte manglas ut på högsta volym i ett samhälle som vårt.
Jag är livrädd för utvecklingen som sker i Sverige.
Jag är rädd att jag eller mina nära ska bli offer i ett nytt terrordåd.
Jag är varken rasist eller nazist. Kvinna dryga 40, har ett bra jobb med bra lön. Och tänk- jag har en pojkvän med utländsk bakgrund, som bryter på svenska. Jag har massor av vänner och kollegor med annat ursprung som jag respekterar och värdesätter högt. Många av dom röstar också SD, inkl min pojkvän.
Orkar inte diskutera mitt val, men som jag känner, känner många med mig. Övriga politiker stoppar huvudet i sanden, händerna i fickorna och tycker att problemen finns inte. Daltar och skyddar. Nej tack.
Jag är livrädd för utvecklingen som sker i Sverige.
Jag är rädd att jag eller mina nära ska bli offer i ett nytt terrordåd.
Jag är varken rasist eller nazist. Kvinna dryga 40, har ett bra jobb med bra lön. Och tänk- jag har en pojkvän med utländsk bakgrund, som bryter på svenska. Jag har massor av vänner och kollegor med annat ursprung som jag respekterar och värdesätter högt. Många av dom röstar också SD, inkl min pojkvän.
Orkar inte diskutera mitt val, men som jag känner, känner många med mig. Övriga politiker stoppar huvudet i sanden, händerna i fickorna och tycker att problemen finns inte. Daltar och skyddar. Nej tack.
Senast ändrad: