- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Grattis och otroligt att du har får så bra erbjudande med dina förutsättningar.Ansökning om samlingslån via Lendo på 300tkr där 280tkr ska användas till att samla lån.
Förutsättningar:
UC Riskprognos 2.2%
11 ff
Inkomst 2022: 384 500kr
Blancolån 264 000kr
Krediter 5400kr utnyttjade
Bäst erbjudande hittills (i skrivande stund 5 minuter efter ansökning):
Behöver lite strategiskt hjälp. De blanco jag ska lösa på 264tkr består av två lån, ett på 221tkr hos Nstart och ett på 41tkr hos Swedbank. Har testat tidigare att lösa ut lånet hos Swedbank genom samlingslån med lösenkrav, men de vägrade ge ut inbetalningsuppgifter. Sade att lånet endast kunde lösas av mig via utbetalning till bankkonto.
- Bank Norwegian - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 8.74%.
- Marginalen Bank - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.51%
- Nordax Bank - 300tkr utan lösenkrav, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.57%
Då målet är att samla bägge mina blanco, tycker ni jag borde välja ett erbjudande utan lösenkrav (exv. Nordax i exemplet ovan) trots sämre räntesats för att kunna samla allting?
Får man fråga vad har du för underskott?
1- Kan du inte ta kontakt med Lendo alternativ Norwegian och förklara ang jävla Swedbank så att de sänker ner lösenkravet?
Ta kontakt också igen med Swedbank om du kan få uppgifterna. Så konstigt.
2- Vilken ränta har du hos Swedbank?
3- Avvakta 24 timmar. Mer erbjudande kan dyka upp.
4- I det värsta fall så ta Nordax, men kan du inte tex ta Norwegian som kommer betala ut 20k till dig och då kan du amortera Swedbank. Resten betalar du med skatteåterbäring om du inte har fått den än? Alternativ amortera varje månad om du jämkar?
Så skönt att du blir av med jävla Nstar. Gissar att räntan är minst 16%