Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vi som söker samlingslån i maj

Ansökning om samlingslån via Lendo på 300tkr där 280tkr ska användas till att samla lån.

Förutsättningar:
UC Riskprognos 2.2%
11 ff
Inkomst 2022: 384 500kr
Blancolån 264 000kr
Krediter 5400kr utnyttjade

Bäst erbjudande hittills (i skrivande stund 5 minuter efter ansökning):
  • Bank Norwegian - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 8.74%.
  • Marginalen Bank - 300tkr med lösenkrav 280tkr, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.51%
  • Nordax Bank - 300tkr utan lösenkrav, lånetid 12 år, effektiv ränta 9.57%
Behöver lite strategiskt hjälp. De blanco jag ska lösa på 264tkr består av två lån, ett på 221tkr hos Nstart och ett på 41tkr hos Swedbank. Har testat tidigare att lösa ut lånet hos Swedbank genom samlingslån med lösenkrav, men de vägrade ge ut inbetalningsuppgifter. Sade att lånet endast kunde lösas av mig via utbetalning till bankkonto.
Då målet är att samla bägge mina blanco, tycker ni jag borde välja ett erbjudande utan lösenkrav (exv. Nordax i exemplet ovan) trots sämre räntesats för att kunna samla allting?
Grattis och otroligt att du har får så bra erbjudande med dina förutsättningar.
Får man fråga vad har du för underskott?

1- Kan du inte ta kontakt med Lendo alternativ Norwegian och förklara ang jävla Swedbank så att de sänker ner lösenkravet?
Ta kontakt också igen med Swedbank om du kan få uppgifterna. Så konstigt.

2- Vilken ränta har du hos Swedbank?
3- Avvakta 24 timmar. Mer erbjudande kan dyka upp.
4- I det värsta fall så ta Nordax, men kan du inte tex ta Norwegian som kommer betala ut 20k till dig och då kan du amortera Swedbank. Resten betalar du med skatteåterbäring om du inte har fått den än? Alternativ amortera varje månad om du jämkar?

Så skönt att du blir av med jävla Nstar. Gissar att räntan är minst 16%

Grattis och otroligt att du har får så bra erbjudande med dina förutsättningar.
Får man fråga vad har du för underskott?

1- Kan du inte ta kontakt med Lendo alternativ Norwegian och förklara ang jävla Swedbank så att de sänker ner lösenkravet?
Ta kontakt också igen med Swedbank om du kan få uppgifterna. Så konstigt.

2- Vilken ränta har du hos Swedbank?
3- Avvakta 24 timmar. Mer erbjudande kan dyka upp.
4- I det värsta fall så ta Nordax, men kan du inte tex ta Norwegian som kommer betala ut 20k till dig och då kan du amortera Swedbank. Resten betalar du med skatteåterbäring om du inte har fått den än? Alternativ amortera varje månad om du jämkar?

Så skönt att du blir av med jävla Nstar. Gissar att räntan är minst 16%
Tack så mycket, känns sjukt bra!
32tkr i underskott av kapital. Räntan på Swedbanklånet är 11,65%

Jag gjorde så att jag kontaktade Norwegian, de har tydligt någon överenskommelse med Swedbank om att lösa deras lån. Ett privilegium som Nstart INTE hade då jag diskuterade samlingslån med dem.
Så det verkar som att jag kommer kunna acceptera Norwegians erbjudande och få den fantastiska räntan. Du har helt rätt gällande Nstarts horribla ränta vilket ligger på 15,72% för mig.

Hade absolut kunnat ha lite is i magen, men tror helt ärligt inte jag kommer få så mycket bättre erbjudanden än det från Norwegian så jag styr upp det direkt. Har signerat skuldebrev och skickat kompletteringar till Norwegian, så nu väntar jag bara på godkännande av att de kan baka in allting. Resterande 15-20tkr behöver jag som buffert just nu, då sambon står helt utan inkomst.

Tack så mycket, känns sjukt bra!
32tkr i underskott av kapital. Räntan på Swedbanklånet är 11,65%

Jag gjorde så att jag kontaktade Norwegian, de har tydligt någon överenskommelse med Swedbank om att lösa deras lån. Ett privilegium som Nstart INTE hade då jag diskuterade samlingslån med dem.
Så det verkar som att jag kommer kunna acceptera Norwegians erbjudande och få den fantastiska räntan. Du har helt rätt gällande Nstarts horribla ränta vilket ligger på 15,72% för mig.

Hade absolut kunnat ha lite is i magen, men tror helt ärligt inte jag kommer få så mycket bättre erbjudanden än det från Norwegian så jag styr upp det direkt. Har signerat skuldebrev och skickat kompletteringar till Norwegian, så nu väntar jag bara på godkännande av att de kan baka in allting. Resterande 15-20tkr behöver jag som buffert just nu, då sambon står helt utan inkomst.
Så skönt. Hoppas verkligen att det ordnar sig

Sökte samlingslån via Lendo imorse. Har fått 9 erbjudanden än så länge men visst tar det upp till 24 timmar innan man fått alla erbjudanden?

Ansökte om 220K med inkomst på 660K och 4,1 i kreditbetyg. Har två andra blancolån på 250K utöver detta som redan har bra ränta.

Bästa erbjudanden just nu är:
Moank 8,01%
DNB 8,45%
Ikano 9,04%

Ikano har rak amortering så skulle nog tjäna mest på det i längden. Dessutom tänkte jag extraamortera när det går för att bli av med skulderna. Vet någon hur dom är när det gäller att lösa krediter utanför UC? Dom har ju lösenkrav på allt.
Idag fick jag 220K med lösenkrav på Ikano utbetalt till mitt konto?! Nu har jag kunnat lösa Fairlo, kreditkort och lite annat. Trodde aldrig dom skulle gå med på det med tanke på att jag hade lösenkrav på allt men jag hade väl tur. Nu ska jag sätta upp en budget, betala extra på lånen när jag kan och bli av med den här jäkla skuldfällan en gång för alla! Att gå från 17K per månad till mindre än 2K per månad är en sån jäkla befrielse!

Idag fick jag 220K med lösenkrav på Ikano utbetalt till mitt konto?! Nu har jag kunnat lösa Fairlo, kreditkort och lite annat. Trodde aldrig dom skulle gå med på det med tanke på att jag hade lösenkrav på allt men jag hade väl tur. Nu ska jag sätta upp en budget, betala extra på lånen när jag kan och bli av med den här jäkla skuldfällan en gång för alla! Att gå från 17K per månad till mindre än 2K per månad är en sån jäkla befrielse!
Stort grattis! Så skönt för dig!
Jag väntar fortfarande på svar från Ikano, när skickade du in skuldebrevet? :)

Wow! Stort grattis!

Stort grattis! Så skönt för dig!
Jag väntar fortfarande på svar från Ikano, när skickade du in skuldebrevet? :)
Jag fick det på Kivra i torsdags och skickade in det med post samma dag. På fredagen fick jag besked om att dom tagit emot skuldebrevet och igår såg jag pengarna på Ikano-kontot. Imorse kom pengarna in på kontot i min vanliga bank. Gick ändå snabbt med tanke på att det gick via post.

Ja det gick ju jättefort! Jag skickade med mitt i torsdags och fick besked i fredags-em att de fått mina uppgifter. Ser fortfarande själva lånet på Ikano men inget utbetalt än. Gäller att ha is i magen..

Fairlo kommer nog inte synas på juni uppdateringen iaf. Bad om slutfaktura där idag och passade då på att fråga om de rapporterat till UC än. Det har inte skett än utan blivit försenat till juni/juli nångång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp