Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vi som klarade skuldsaneringen och vill hjälpa andra vidrare.

Får du inledande så publiceras det i Poit där håller alla dem koll så dem kommer se dig där och skickat då in vad du är skyldig. Så alla kommer med och missar dem att skicka in är det deras problem
Okej , så alla låneföretagen och inkassoföretagen ser att Jag är i ”Poit” och de är företagen som skickar in alla skulder och vad jag är skyldig dom ?

Hej
Jag vill gärna höra med er som sökt skuldsanering utan att släppa allt,
Jag har i dagsläget inga anmärkningar och betalar alla räkningar men min månadslön räcker inte så jag måste låna pengar varje månad för att klara mig, är det mindre chans att få igenom en skuldsanering om man inte har släppt allt?
Efter samråd men kommunen nämnde hon att även om jag får ett inledande beslut från KFM så är chansen att någon av bankerna säger nej och då kommer jag att få en betalningsanmärkning och ingen skuldsanering, stämmer det ?
Behöver du låna pengar varje månad för att gå runt så lär du väl snart ”tvingas” släppa allt ändå.
Alla vi som valt att släppa allt till KFM har nog under en längre tid behövt låna varje månad innan det till slut är ohållbart och det enda man kan göra är att släppa.. Jag önskar att jag hade släppt mina lån långt tidigare än jag gjorde.

Problemet blir ju att du inte får betala under inledande och den processen tar ju ett par månader. Det lär ju resultera att allting går till inkasso och alla lån/krediter blir uppsagda. Då hamnar man ju ändå där sen om du i slutändan skulle få ett avslag. De flesta inledandet resulterar dock i beslut men finns ju inga garantier.

Ni som haft skuldsanering något år+ eller är klar.

Har ni haft något av följande 4 inkasson:

- Gothia (Riverty)
- Lowell
- Avida Finance (Internt Inkasso)
- Inkasso AB Marginalen (Nu: Bloomstone Financial AB).

Isåfall - Har dom rapporterat in att man betalt någon ränta tidigare år under skuldsaneringen?
Tänkte på eventuell skatteåterbäring

Har fått svar gällande Intrum och Svea tidigare i annan tråd ifall någon annan är nyfiken. Intrum rapporterar in ränteuppgifter till deklarationen och Svea gör det inte.

Senast ändrad:
Ni som haft skuldsanering något år+ eller är klar.

Har ni haft något av följande 4 inkasson:

- Gothia (Riverty)
- Lowell
- Avida Finance (Internt Inkasso)
- Inkasso AB Marginalen (Nu: Bloomstone Financial AB).

Isåfall - Har dom rapporterat in att man betalt någon ränta tidigare år under skuldsaneringen?
Tänkte på eventuell skatteåterbäring

Har fått svar gällande Intrum och Svea tidigare i annan tråd ifall någon annan är nyfiken. Intrum rapporterar in ränteuppgifter till deklarationen och Svea gör det inte.
Riverty rapporterade in ca 20k för mig förra året !

Jag har skuldsanering och funderar på att du skriver att intrum rapporterar in. Har 822000 hos dem så kanske blir att man kan få en liten slant tillbaka på skatten?

Kan man ringa KFM och fråga om det pågår någon utredning kring ens pågående skuldsanering, exempelvis att borgenär har begärt omprövning?

Kan man ringa KFM och fråga om det pågår någon utredning kring ens pågående skuldsanering, exempelvis att borgenär har begärt omprövning?

Ett tips är ring till vanliga slingan - bli kopplad till Skuldsaneringsavdelningen, vanliga "kundtjänst" verkar tyvärr befolkas utav idioter.

Sen tycker jag inte du ska besvära din egna handläggare om det mer än via "mail" då dom (hon/han) förmodligen har mycket att göra men ett mail varannan vecka tar ju inte många minuter att besvara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp