- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Det framkommer när borgenärerna skickar in dina skulder.Hur stor risken att en inledande skuldsanering avbryts om man man missat och angett fel datum på sista lånet?
Det framkommer när borgenärerna skickar in dina skulder.Hur stor risken att en inledande skuldsanering avbryts om man man missat och angett fel datum på sista lånet?
Jisses vilket provokativt inlägg. Det finns de som skulle göra allt för en skuldsanering och se den ekonomiska rehabiliteringen som en ynnest medans du leker rundor. Jag hoppas innerligt att du är en fejkprofil och inte på riktigt.Det är därför man inte använder svenska konton för sina spelvinster. Jag har pengar på utländska konton och lever ganska bra fast jag har skuldsanering. Tar bara ut pengar när jag verkligen behöver. Spela på sidor där du kan sätta in och ta ut med utländska alternativ är det bästa.
Finns revolut, paypal, neteller och ett flertal andra alternativ där man kan ha kort kopplat. Är även väldigt lätt att öppna bankkonton i EU länder också om man vill handla med kryptovalutor som inte svenska banker tillåter.
Dock är det sjukt att man ska ompröva en spelvinst där det krävts en prestation för att vinna. T.ex lotto så förstår jag att omprövning ska göras men om det krävs en prestation för att vinna så är det sjukt att man ska ompröva.
Det går ju inte att ompröva om man gör förluster direkt så varför ska man ompröva när man tagit en risk med sina egna pengar? Som dessutom krävt en motprestation.
Betalningsfria månader + buffert?Hej !
Jag har skuldsanering, 2 år kvar . Men behöver hjälp med en fråga . Jag är i mycket stort behov av nya glasögon och att gå till tandläkaren. Kostnad totalt 30 000kr. Vet inte hur jag ska få till detta… tips??
Kan ju funka om man har bra lön och betalar mycket. Men för dem som betalar lite eller inget alls blir det ju inte så mycket.Betalningsfria månader + buffert?
Svårt att tro att alla med sanering kan spara ihop en buffert som vissa säger sig kunna. Är inte direkt en liten summa att spara ihop samtidigt som man försöker ta sig ut spiralen : )Betalningsfria månader + buffert?
Nej, soc kommer inte hjälpa till när man har inkomst. Vare sig till tänder eller glasögon.Lever existensminimum 5mån och 6e bet fri.30000kr helt omöjligt för dom flesta av oss att spara undan.Låt säga att du betalar 10000kr mån till kronofogden tar det ju 18mån lägger undan bet fri månad .Funkar ju inte om tar har tandvärk.Helt övertygad att Soc hjälper till
Du har tyvärr fel där. Soc kollar alltid tre månader tillbaka på inkomsten och har du en inkomst så hjälper de inte till.Lever existensminimum 5mån och 6e bet fri.30000kr helt omöjligt för dom flesta av oss att spara undan.Låt säga att du betalar 10000kr mån till kronofogden tar det ju 18mån lägger undan bet fri månad .Funkar ju inte om tar har tandvärk.Helt övertygad att Soc hjälper till