Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vet man ungefär när löneutmätning kickar igång?

Igår kom inkomst tjossan på kivra. Har till den 14:e på mig att skicka in den. Dock innefattar den bara en skuld på 1800kr tyvärr.
Jag hade t.om den 31/1 på mig att fylla i inkomsredovisningen. Fyllde i den, den 30:e och fick beslut om löneutmätning 4-5 timmar senare :D

Fyller man i delgivningen riskerar man väl att de kan komma till arbetet ? Det vore ju fruktansvärt . Jag måsye nog skriva på direkt den dagen det är dax fög mig om 1-2 månader .

Jag hade t.om den 31/1 på mig att fylla i inkomsredovisningen. Fyllde i den, den 30:e och fick beslut om löneutmätning 4-5 timmar senare :D
Haha jäklar vad snabbt. Tycker det går väldigt segt med att få skuld att betala. Bara en enda som hamnat där och det är csn.

Men då ryker min feb lön antar jag. Typiskt.

Fyller man i delgivningen riskerar man väl att de kan komma till arbetet ? Det vore ju fruktansvärt . Jag måsye nog skriva på direkt den dagen det är dax fög mig om 1-2 månader .
Det är väl en risk förmodligen, ja. Du kan ju vänta tills sista dagen som står på pappret iaf. Då bör det rimligtvis vara lugnt.

Måste bara kolla om jag fattat det rätt.

1 företaget kontaktar KF om att jag har en skuld.

2 KF skickar föreläggande.

3 jag skriver på direkt, väntar ett tag eller sliter i det helt och då kommer delgivning via besök förr eller senare.

4 när jag skrivit på föreläggandet eller fått det delgivet har jag 10 dagar på mig att bestrida.

5 bestrider jag inte fastställer KF skulden och företaget fpr en signal om att de kan kräva verkställande av indrivning.

6 som 5 om jag inte vinner i tingsrätt

7 först när fordringsägare begärt verkställande får jag brev om att inkomma med inkomst och utgiftsuppfigter

8 nör det är inskickat eller tiden för det gått ut tar KF beslut om utmätning och faställer förbehållsbelopp och meddelar min arbetsgivare om vad jag skall få ut och resten till KF

Är det korrekt tågordning?

(Exklusive CSN, skatte barnomsorgspeng och underhålls skulder )

De 10 dagarna är väl tiden man har att invända mot föreläggandet EFTER man skrivit på det.

Tiden för att skriva på föreläggande är väl inte stippulerad alls? Är väl "snarast" man skall skriva på?
Helt sant. Jag läste något helt annat.
Delgivningen svarar man på när man vill, gör man det inte så kan de komma hem eller till jobbet.

Man har 10 dagar på sig att svara, man kan överklaga sista dagen om man vill eller så låter man det ske.

När man får en skuld har man 10-14 dagar på sig att betala, kommer inte ihåg vilket men det står datum på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp