Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Versur Finans - Tusenlappen.nu dröjsmålsränta

Någon som vet när de ändrade till 360% i dröjsmålsränta. Man kan väl inte ändra redan tagna lån med denna sjuka ränta..?

Här har vi ett liknande exempel över moms
( http://imgur.com/aVy3LCN )

Står inget om någon moms där vad jag kan se. Det står ett kapitalbelopp, ett belopp med ränta, och en effektiv ränta som dock inte betyder så mycket i det här sammanhanget då lånet är på 30 dagar. Vet du inte vad dessa ord betyder och vad skillnaden är?

Tycker man 360% i dröjsmålsränta är rimligt och att det kan ändras från 20% till 360% efter att avtal tecknats, då är man dum i huvudet! Rakt av, dum i huvudet!

Senast redigerad av en moderator:
Någon som vet när de ändrade till 360% i dröjsmålsränta. Man kan väl inte ändra redan tagna lån med denna sjuka ränta..?

Verkar vara ganska nyligen som det ändrades på deras hemsida. Innan det verkade brev ha gått ut med denna dröjsmålsränta till vissa låntagare med förfallna lån. Nej, man kan inte ändra ett avtal som säger 20% dröjsmålsränta och sedan komma senare och begära 360% i dröjsmålsränta.

Vad gnäller ni över! betala i tid dä slipper ni massa extra ränta!

Så är det med alla lån om man ej betalar i tid så blir det ränta.

Tramsigt med alla "gäster" som under olika namn förespråkar ocker och förmanar andra att göra rätt för sig.

Tramsigt med alla "gäster" som under olika namn förespråkar ocker och förmanar andra att göra rätt för sig.
Håller med dig Kryss har försökt argumentera med dem om att de ska ge svar på trådstartarens fråga om är det rätt att Versur finans tar ut 360% dröjsmålsränta.

Tusenlappen.se har noll koll så det lönar sig att verkligen räkna och ha ett extra öga när man har lån hos dom..
Jag hade ett lån jag inte kunde lösa så fick en avbetalningsplan på tre gånger..
En gång fick jag betala två avier månaden efter med en kostnad på 7,40 om dagen i ränta.
Men när detta var inbetalt såg jag att jag fått fyra delbetalningar istället för tre och att summan var helt olika??
Ringde upp till en skitotrevlig kundtjänst, som gapade och hotade.. Men efter många om och men skulle hon kolla upp detta och bad att få återkomma...
Fick mejl att de bad om ursäkt aoch att de skulle vara tre avbetalningar med samma summa fast på den ena tillkom den ränta jag fick betala då jag var sen..
Så värt att kolla upp vad man betalar, sparade 820 spänn på det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp