Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Versur Finans - Tusenlappen.nu dröjsmålsränta

Herri vad menar du egentligen vem ska betala 25% moms för vad?o_O

Som han skrev *Ser även att de lagt på 25% moms på en expedieringsavgift som var på 31,30 kr. Vet inte om det är något jag som konsument ska betala moms på? Men det kanske jag ska?*

Ja det är väl något du ska betala som man oftast brukar göra när man te.x köper en vara/liknande.

Som han skrev *Ser även att de lagt på 25% moms på en expedieringsavgift som var på 31,30 kr. Vet inte om det är något jag som konsument ska betala moms på? Men det kanske jag ska?*

Ja det är väl något du ska betala som man oftast brukar göra när man te.x köper en vara/liknande.
25% moms på expeditionsavgift är ju en droppe i havet om frågan är är det rätt att ta 360% ränta på dröjsmålsränta.

Du kanske jobbar för Versur finans eftersom du tycker att det är ok med en dröjsmålsränta på 360% annars förstår jag inte hur du kan tycka att det är försvarbart.

Att du har lånat pengar av dem och är nöjd med det är en sak, men frågan var från trådstartaren om det är en seriös långivare som tar ut en dröjsmålsränta på 360% och försöker komma undan med det.

Jag hade lån hos dessa som jag behövde dela upp.. Jag fick betala 7,20 kr per dag tills lånet var helt betalt.

Jag har tagit lån hos dem 2 ggr tidigare och aldrig fått några räntefakturor i allafall.
fast jag betalade fakturan några dagar innan de löpte ut.
Att du fått räntefaktura beror väl på att du inte gjort rätt för dig eller?
Vad sa dom när du kontakta dom?

Jag har tagit lån hos dem 2 ggr tidigare och aldrig fått några räntefakturor i allafall.
fast jag betalade fakturan några dagar innan de löpte ut.
Att du fått räntefaktura beror väl på att du inte gjort rätt för dig eller?
Vad sa dom när du kontakta dom?

Om TS inte kunnat betala in och fått påminnelser så måste ju ändå Versur/Tusenlappen hålla sig till sitt eget avtal. Och där hade de en dröjsmålsränta på 20% när avtalet tecknades. Att de sen ändrar dröjsmålsräntan efter att ett avtal tecknats är ju kriminellt!

Hoppas alla som drabbas sparar alla fakturor och avtal.

Men Versur Finans lär ju straffas både hos FI och Datainspektionen för det här. Och de lär ju aldrig våga ta ett mål till Tingsrätten eftersom att de själva vet att de luras. Hoppas någon vågar polisanmäla asen!

Om TS inte kunnat betala in och fått påminnelser så måste ju ändå Versur/Tusenlappen hålla sig till sitt eget avtal. Och där hade de en dröjsmålsränta på 20% när avtalet tecknades. Att de sen ändrar dröjsmålsräntan efter att ett avtal tecknats är ju kriminellt!

Hoppas alla som drabbas sparar alla fakturor och avtal.

Men Versur Finans lär ju straffas både hos FI och Datainspektionen för det här. Och de lär ju aldrig våga ta ett mål till Tingsrätten eftersom att de själva vet att de luras. Hoppas någon vågar polisanmäla asen!
Bara anmäla till Datainspektionen och FI..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp