Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vem ska jag vända mig till? Felaktig utbetalning

Tänkte först öppna tråden i Fairlo men kanske är lite allmänt och någon kanske har erfarenhet ifrån en liknande situation så jag provar lägga den här!

Jag har en kredit hos Fairlo som jag sköter naturligtvis. Jag valde att igår eller i förgår plocka ut 1200 kronor (något sådant). Problemet är bara att pengarna betalas ut via Trustly till SEB - Ett konto som är helt nedsläckt och stängt.

Jag skriver till Fairlo och påtalar problematiken - Fairlo hänvisar till Trusty - Jag kontaktar Trustly som hänvisar till banken (i detta fall SEB) - Jag kontaktar SEB som då hänvisar mig återigen till Fairlo :D

Så det är liksom lite status Q. Dom bollar mig lite mellan varandra och ingen vet riktigt var pengarna tagit vägen. Dom är ju skickade ifrån Fairlo men var tog dom vägen sen?

Vad tycker ni, vem är det jag ska "ligga på" i det här fallet är det Fairlo, SEB eller är det Trustly?

Har någon erfarenhet utav att pengar landat på ett konto som inte finns längre?

Tänkte först öppna tråden i Fairlo men kanske är lite allmänt och någon kanske har erfarenhet ifrån en liknande situation så jag provar lägga den här!

Jag har en kredit hos Fairlo som jag sköter naturligtvis. Jag valde att igår eller i förgår plocka ut 1200 kronor (något sådant). Problemet är bara att pengarna betalas ut via Trustly till SEB - Ett konto som är helt nedsläckt och stängt.

Jag skriver till Fairlo och påtalar problematiken - Fairlo hänvisar till Trusty - Jag kontaktar Trustly som hänvisar till banken (i detta fall SEB) - Jag kontaktar SEB som då hänvisar mig återigen till Fairlo :D

Så det är liksom lite status Q. Dom bollar mig lite mellan varandra och ingen vet riktigt var pengarna tagit vägen. Dom är ju skickade ifrån Fairlo men var tog dom vägen sen?

Vad tycker ni, vem är det jag ska "ligga på" i det här fallet är det Fairlo, SEB eller är det Trustly?

Det måste vara Trustly i så fall. Det är dem som gjorde överföringen och dem kan inte göra överföringen till ett konto som är nedsläckt eller hur?! Så detta överföringen kommer att studsa tillbaks till Fairlo igen.

Men pengarna har väl redan "lämnat" trustly?

Ja fast når dom inte mottagaren så har dom studsat tillbaka för mig vid ett flertal tillfällen. Det kan dock vara värt att kontakta trustly så spårar dom processen och ger dig en tidsram när det bör vara löst.

Varje gång jag fått en utbetalning till ett stängt konto har pengarna studsat tillbaka så småningom eller betalats ut till annat registrerat konto.

Tack ska ni ha båda två för svaret!

Pengarna bör ju vara kvar i ursprungsläget i detta fall om mottagarens konto är släckt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp