Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vattenfasta

100kg till 88kg då. Men när du börjar äta binder du vätska igen så man går upp några kilo direkt igen. Från början vägde jag ca 107 och varit nere på 86 men ligger nu runt 92. Det är en ständig kamp mot kolhydraterna och frestelser. Men nästan helt slutat med processad mat, läsk och alkohol som är det värsta.
100kg till 88kg då. Men när du börjar äta binder du vätska igen så man går upp några kilo direkt igen. Från början vägde jag ca 107 och varit nere på 86 men ligger nu runt 92. Det är en ständig kamp mot kolhydraterna och frestelser. Men nästan helt slutat med processad mat, läsk och alkohol som är det värsta.
Jag ligger på 91 oavsett hur jag gör. Drack dessa shakes + måltid på kvällen innan nattpass i höstas och gick ner till 79 och sedan runt jul börja äta fler måltider så tog det inte lång tid att komma tillbaka till ruta 1. Tar promenader och cyklar dagligen, inget socker på veckorna men smått på helgen. Jobbar ständig natt med tungt arbete så bara vatten är nog inte bra.

Jag ligger på 91 oavsett hur jag gör. Drack dessa shakes + måltid på kvällen innan nattpass i höstas och gick ner till 79 och sedan runt jul börja äta fler måltider så tog det inte lång tid att komma tillbaka till ruta 1. Tar promenader och cyklar dagligen, inget socker på veckorna men smått på helgen. Jobbar ständig natt med tungt arbete så bara vatten är nog inte bra.
Du hade tydligen ett vinnande strategi då du gick ner till 79. Hur mådde du under den tiden? Gissar ganska bra både fysiskt och psykiskt. Tar lång tid för kroppen att vänja sig vid en ny vikt, lätt att falla för frestelser, bli bekväm igen och kropoen återgår till vad den är van vid. Mitt problem ockxå, inte så svårt att gå ner men när man väl syndar tenderar man att tappa fokus. Ekonomin och annat mindre kul påverkar motivationen. Jag har lyckats hålla mig ca 10 kg undrer startvikten men skulle behöva gå ner 10 kg till. Bara man inte ger upp!

När man är 40+ så blir det svårare att gå ner har jag märkt.
Du hade tydligen ett vinnande strategi då du gick ner till 79. Hur mådde du under den tiden? Gissar ganska bra både fysiskt och psykiskt. Tar lång tid för kroppen att vänja sig vid en ny vikt, lätt att falla för frestelser, bli bekväm igen och kropoen återgår till vad den är van vid. Mitt problem ockxå, inte så svårt att gå ner men när man väl syndar tenderar man att tappa fokus. Ekonomin och annat mindre kul påverkar motivationen. Jag har lyckats hålla mig ca 10 kg undrer startvikten men skulle behöva gå ner 10 kg till. Bara man inte ger upp!
Började med att köpa 5kg viktväst och gick ca 3-5km, 5 ggr i veckan och åt inte onyttigt och knappt nån alkohol. Hade en skön känsla i kroppen efter att ha släppt alla lån och slutade tänka på alla fakturor. Blev mer motiverad men sen vet jag inte vad som hände. Julmat, nyårs, köpte en fet pizza 1 Jan och sen föll jag tillbaka väldigt snabbt,, men nu när jag försöker gå ner igen så går det inte.
Ska lägga upp en plan nu, skippa bröd, och allt jag vet som är sött o gott.
Har semester om några veckor o då får det f*nimig inte bli soffan.

När man är 40+ så blir det svårare att gå ner har jag märkt.
Började med att köpa 5kg viktväst och gick ca 3-5km, 5 ggr i veckan och åt inte onyttigt och knappt nån alkohol. Hade en skön känsla i kroppen efter att ha släppt alla lån och slutade tänka på alla fakturor. Blev mer motiverad men sen vet jag inte vad som hände. Julmat, nyårs, köpte en fet pizza 1 Jan och sen föll jag tillbaka väldigt snabbt,, men nu när jag försöker gå ner igen så går det inte.
Ska lägga upp en plan nu, skippa bröd, och allt jag vet som är sött o gott.
Har semester om några veckor o då får det f*nimig inte bli soffan.
Bor du själv är det lättare, här äter familjemedlemmarna just sånt man inte skall äta, bröd, pizza och sötsaker.
Köp hem ägg i mängder och lev på det, skitgott och supernyttigt. Så gott att steka i äkta smör och havssalt på även ost på är gott och myttigt. Skulle jag leva på om jag bodde själv, till det ime bubbelvatten. Kaffe såklart också! Då löser sig allt automatiskt efter ett tag.
Bröd är livsfarligt, sötare än socker och gör att man förllorar kampen direkt.

Bor du själv är det lättare, här äter familjemedlemmarna just sånt man inte skall äta, bröd, pizza och sötsaker.
Köp hem ägg i mängder och lev på det, skitgott och supernyttigt. Så gott att steka i äkta smör och havssalt på även ost på är gott och myttigt. Skulle jag leva på om jag bodde själv, till det ime bubbelvatten. Kaffe såklart också! Då löser sig allt automatiskt efter ett tag.
Bröd är livsfarligt, sötare än socker och gör att man förllorar kampen direkt.
Då är det inte lätt när familjen äter det man själv inte ska äta.
Kaffe måste man ju ha :)
Jo jag bor själv men på helgerna hos tjejen, hon tränar på gym och äter riktig mat och mycket ägg, fick dessutom hem 30 pack igår som hon hämta från äggfarm, om det nu heter så :) De är större än i affären. Men hon köper hem annat som bröd o sånt till sin dotter som jag tar av till frukost, ne måste sluta med bröd helt!!
Det jobbiga är att jag är så himla hungrig efter nattpass, äter endast en frukt och vatten under natten. Väl hemma så har jag svårt att somna om jag inte äter, och heller inte bra att äta innan läggdags. Kokade 3st i morse men vaknade några ggr pga hunger men åt inget, fick 5 Tim sömn.
Har du svårt att sova om du inte äter innan?
Ska man ta hjälp av en dietist kanske?

Riktiga ägg är guld värt! Ersätt frukten med kokta ägg på jobbet. Massa socker i frukt och även om en frukt inte är onyttigt så sätter den igång suget som gör att man ibland faller tillbaka. Socker är värsta knarket som finns, värre än spelberoende och liknande.
Det där med sömnen är bara en vanesak, jag har inga problem med det, försök uppskatta "hungern" innan sönn för kroppen bränner mest fetr när man sover och man vaknar aldrig hungrig. Äter man innan man ska sova hinner kroppen inte ta från sig själv om man vill bli av med fett. Ta ett kokt ägg med mkt halvssalt på i värsta fall och sen en klunk äppelcidervinäger (genom sugrör för tändernas skull)
Jag ska köra fasta nu några dagar sen övergå i OMAD för att kunna träna lite hårdare samtidigt. Mår så bra på alla sätt när man fastar och känner sig fräsch och platt. Levt "normalt" nu i 2v och man mår inte dåligt men lite halvt besviken på sig själv och saknar tillståndet när man fastar.
Sök inte hjälp av en dietist, denne ordinerar nog allt man skall hålla sig ifrån.
Har du råd så kör carnivore!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp