Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varning Northmill försäkring

Vill bara göra er medlemmar uppmärksam om ni har avslutat en nortmill kredit och har en försäkring (Credigo, Credway, Easycredit). Jag visste inte ens om att jag hade en försäkring men har tydligen lagt till det av misstag vid uttag. Lånet var temporärt och jag betalade igen och avslutade krediten. Tydligen så måste man avsluta försäkringen separat då det inatt drogs för 2 månader(570kr). Dock inget dom upplyser om. Beloppet i säg är väl ett hyfsat rån med tanke på att dom bara ersätter upp till 4k men det är väl värt sin egen tråd och man få väl skylla sig själv när man använder dessa aktörer.

Jag bad om att få en specifikation över mitt lån så att pengarna inte har dragits i samband med tidigare återbetalningar men det var omöjligt att få enligt supporten då man väl avslutat en kredit. Så se till att kolla så ni inte har en försäkring för då kommer dom att kräva er på pengar ett tag efter avslutad kredit.

Hur kan de ens fortsätta med försäkringen för deras lån EFTER att lånet är avslutat, om jag förstår rätt? Låter galet.

Dem är lite som bandidos ,,, även om skulden är betald så bestämmer dem när du är färdig med dina betalningar hahaha

Hur kan de ens fortsätta med försäkringen för deras lån EFTER att lånet är avslutat, om jag förstår rätt? Låter galet.
Haha, eller hur. Ja den fortlöpte att löpa efter att lånet var avslutat och gör så tills man själv avslutar den. Han i supporten frågade också om jag vill avsluta den nu istället. Jävla fråga, nä jag vill fortsätta och betala en försäkring för ett lån som jag inte har!

Så vad händer om man inte betalar? Går det till inkasso? Då får man väl bara säga att man inte ens har något lån och att uppgifterna är borta :facejoy:

Vill bara göra er medlemmar uppmärksam om ni har avslutat en nortmill kredit och har en försäkring (Credigo, Credway, Easycredit). Jag visste inte ens om att jag hade en försäkring men har tydligen lagt till det av misstag vid uttag. Lånet var temporärt och jag betalade igen och avslutade krediten. Tydligen så måste man avsluta försäkringen separat då det inatt drogs för 2 månader(570kr). Dock inget dom upplyser om. Beloppet i säg är väl ett hyfsat rån med tanke på att dom bara ersätter upp till 4k men det är väl värt sin egen tråd och man få väl skylla sig själv när man använder dessa aktörer.

Jag bad om att få en specifikation över mitt lån så att pengarna inte har dragits i samband med tidigare återbetalningar men det var omöjligt att få enligt supporten då man väl avslutat en kredit. Så se till att kolla så ni inte har en försäkring för då kommer dom att kräva er på pengar ett tag efter avslutad kredit.
Alltså dessa banditer!!!!! De drar 750 kr via autogiro, det står Arvato på dragningarna men för 2 månader sedan upptäckte jag att det även dragits runt 250 kr sen ett antal månader tillbaka och det stod Credway på de dragningarna. Bad min sambo kontakta de på en gång och de påstod att han tecknat en försäkring men det kunde bara göras skriftligt via mejl sa dem. Till slut visade det sig att det inte alls stämde för min sambo var 100% säker på att han inte accepterar en försäkring skriftligt. Så då sa dem att det måste ha skett av "misstag" när han gjort uttag.

När jag läser det du skriver så verkar det som att fler ha "råkat" teckna denna försäkring utan att veta om det. Grisar!

Jag har definitivt inte accepterat något skriftligt. Till mig säger dom att det räcker med att kryssa i att man vill ha försäkringen vid utbetalningen. Om det har skett så har jag gjort det av misstag och det kan definitivt skett. Har bett på att få bevis på detta men får bara ett email där det står mitt namn och vad försäkringen gäller. Inget bevis på att jag de facto godkänt detta.

Jag har definitivt inte accepterat något skriftligt. Till mig säger dom att det räcker med att kryssa i att man vill ha försäkringen vid utbetalningen. Om det har skett så har jag gjort det av misstag och det kan definitivt skett. Har bett på att få bevis på detta men får bara ett email där det står mitt namn och vad försäkringen gäller. Inget bevis på att jag de facto godkänt detta.
Ja precis men först sa dem att denna försäkring kunde endast tecknas med skriftligt godkännande. Sen propsade vi på att vi ville se mejlbevis där vi faktiskt tackat ja till försäkringen. Min sambo frågade till vilken mejladress de skickat erbjudandet om försäkring som han i så fall skulle ha svarat och tackat ja. Den mejladressen de sa använder hann inte längre så det stämmer inte. så till slut sa de precis som de sagt till dig att han måste ha kryssat i att man vill ha försäkringen, alltså inget skriftligt medgivande. De ändrade sig men tyvärr så hade de redan dragit för 3-4 månader.

skulle inte förvåna mig alls om det inte är så att det redan är förkryssat att man ska ta en försäkring och man måste själv bocka av för att inte få den.

Ja så minns jag att det är. Det kommer som förvalt - man måste vara observerat innan man går vidare med uttaget - Nej till försäkringen står med väldigt liten text-storlek.

Tycker det är jättekonstigt attde skulle ha rätt att ta betalt för försäkringen om ingen skuld finns - som ju försäkringen är till för att täcka upp.

Lite som att sitta och betala en bilförsäkring utan bil....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp