Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Tycker det känns bättre att räkna med ett avslag så blir man inte så besviken när beskedet kommer. Själv är jag helt inställd på avslag och utmätning istället men det känns ok det också. Det är ju gratis att söka så bara att vänta ett tag och prova igen.
Så tänker jag med ! Räknar med avslag varje gång nu tills det kanske går igenom senare :)

En löneutmätning fortsätter så länge skulden finns kvar hos KFM.
Både jag o min fick skuldsanering då ena faktorn var att vi hade så stora skulder och de skulle aldrig gå att betala på överskådlig tid. Självklart bara en del i att vi fick skuldsanering på första försöket. Fanns mer så klart i allt detta som gjorde att det ansågs skäligt att vi fick sanering. Inget jag går in på här.
Ingen sanering är den andra lik så även om du frågar alla på detta forum som har/har haft sanering så bär alla här med sej sina egna historier. Förstår din oro o ångest, been threre, than that...
Läs gärna igenom hela Skuldsaneringstråden. Du får svar på många frågor där. Finns även en tråd om löneutmätning, läs den oxå.
Vad är ”överskådlig” tid?

Ja det är så jag resonerar också, rätt eller fel det får visa sig.
Min ek skåldrådgivare, rådde mig att betala av småskulder. Nu har jag gjort det och ny 2 ansökan efter samtal i aug.
Också gjort några avbetalningsplaner, men det blir knappt bättre. Räntor inkasso på allt annat o löneutmätning snart

Kommer söka tills det går igenom , skulle det ta 3-4 år tills så får det göra det ! Men just nu så lever jag rätt så hyfsat med utmätningen eftersom det kommer in två inkomster i hushållet
Går du till samma ek o skuldrådgivningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp