Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Är det vanligast att man släpper alla sina skulder till Kfm eller brukar vissa betala vidare på ex småskulder sms lån osv samtidigt? Kanske inte spelar någon roll tänker jag om målet i slutändan är skuldsanering kanske allt ska till Kfm?

Är det vanligast att man släpper alla sina skulder till Kfm eller brukar vissa betala vidare på ex småskulder sms lån osv samtidigt? Kanske inte spelar någon roll tänker jag om målet i slutändan är skuldsanering kanske allt ska till Kfm?
Jag håller på att betalar av min småskulder tills besked om sanering kommer, rätt eller fel vet jag inte men känns bättre att betala det jag kan iaf.

Yes sökte semptember förra året och avslag i oktober , sökte sen 11 maj och dom beräknas ringa om ca 2 veckor !
Lycka till. Hör av dig.
Vad har du gjort nu för att förbättra det hela, tänker på 1a avslaget, vad är skillnanden nu i ansökan?

Farligt är det inte. KFM som myndighet och de som jobbar där är bra människor. Har själv stött på bara fina människor. Både då jag hade löneutm o senare skuldsanering. Självklart som på alla arbetsplatser finns de som borde göra nått annat.
Då utmätningen är igång är det skönt att veta vad du har att röra dej med varje månad och du kan sluta (el är ju tvungen) jaga lån. Börja planera så de pengar du har räcker till det som är tänkt.
Det jobbiga är skammen att man inte reder sin egen ekonomi. Speciellt då man är medelålders. Att se sin lönespec (o veta att lönekontoret vet om att man har utmätning är jobbigt i en liten kommun där alla känner alla..Men även dom har tystnadsplikt) o se hur mkt pengar man eg skulle haft om man tänkt efter...
Är skulden liten så blir den ju betald relativt snabbt med utmätning men är den stor så kan du få gå många år då räntorna gör att skulderna ökar trots löneutmätning. Finns ju som inget stopp så länge skulderna fortf finns kvar.
Du blir väldigt begränsad i vad du kan göra. En el flera anmärkningar sätter stopp för det mesta som tex ta abonnemang, hyreskontrakt osv. Rätt som det är får du en stor utgift hos tandläkaren el kanske behöver glasögon. Nu kan man ju begära hos KFM att få behålla pengar till just det men det är ändå lite känslan av att tigga.
Hur lyckades du få skuldsanering?
Löneutmätning ska ju ta slut ngn gång även m stora skulder, sägs det.
Annars är det ju fruktansvärt för de/mig som har stora skulder och höga räntor.
Då är det fel ngnstsns om man på äldre dagar inte får hjälp m skuldsanering

Jag håller på att betalar av min småskulder tills besked om sanering kommer, rätt eller fel vet jag inte men känns bättre att betala det jag kan iaf.
Rent krasst så ska man inte gynna någon borgenär då du förmodligen tagit med dom i din ansökan men jag betalade också på någon mindre skuld innan inledande tog dock inte med dom i min ansökan.

Hur lyckades du få skuldsanering?
Löneutmätning ska ju ta slut ngn gång även m stora skulder, sägs det.
Annars är det ju fruktansvärt för de/mig som har stora skulder och höga räntor.
Då är det fel ngnstsns om man på äldre dagar inte får hjälp m skuldsanering
Som sagts innan så är skuldsanering inte en rättighet.
Bara för att man är äldre så innebär det inte automatiskt en skuldsanering.
Då skulle man kunna ta en massa lån för att sen strunta i att betala dom då man är garanterad en sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp