Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Brukar få frågan om varför jag inte köpt hus än, då jag tjänar bra och snart är 30.:rolleyes:
De har inte en aning om att man sitter i rävsaxen, och hade jag inte varit väldigt privat av mig i allmänhet hade jag kanske berättat, men är sällan särskilt öppen. I denna bransch är ens rykte väldigt dyrbart.
Känner igen mig- folk har ingen aning om vilken jobbig ekonomisk situation jag (utmätning) är i. Eller så finns d såna som är nyfikna o ringer KFM (det är ju offentliga uppgifter)…. Vad vad vet jag om mina kollegors ek situation? Vem bryr sig? Håller med dig! Eg skulle man vara med öppen - tänk att droppa vid fikabordet att ”tyvärr kan jag inte köpa nåt nu, jag sitter hos KFM”. Det hade varit nåt!. O vem har sagt att alla vill ha villa (Volvo o vovve)??? Inget för mig! Vill inte ha barn heller .

Lasseman-kan du vara snäll och förklara det lite bättre,det är mycket viktigt för mig.
Äger man ett hus tillsammans så kan ju bara den del som gäldenären äger utmätas. Som regel går det inte att sälja andelen, utan man beslutar om att hela huset ska säljas.

Den som inte har skulder får ut pengarna för sin andel

Äger man ett hus tillsammans så kan ju bara den del som gäldenären äger utmätas. Som regel går det inte att sälja andelen, utan man beslutar om att hela huset ska säljas.

Den som inte har skulder får ut pengarna för sin andel
Det menade jag också-alltso om jag är skyldig 600000 och det blir 1000000 sen huset såldes min sambo får 500000 och jag fortfarande har en skuld på 100000?

Det menade jag också-alltso om jag är skyldig 600000 och det blir 1000000 sen huset såldes min sambo får 500000 och jag fortfarande har en skuld på 100000?
Om man bortser från hur kostnaderna tas ut så stämmer det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp