Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Jag tycker att skuldrådgivarna är viktiga, och det av flera skäl. Man är ganska ensam om att gå och bära den här skuldbördan, och här finns en resurs med tystnadsplikt som kan vara någon man kan haspla ur sig allt till. Sen om de inte alltid är så effektiva i att ta oss ur skiten, det är en annan sak. Ibland är det skönt att kunna prata med någon utan att hålla upp masken. Och i mitt fall, bara att prata med killen gjorde att jag fick bekräftelse på att min metod att ta mig ur skiten var sund - främst därför att jag fick säga det jag tänkte högt. Jag kunde strukturera för mig själv på ett helt annat sätt än jag kunde när tankarna snurrade klockan ett på natten och skulderna höll en vaken.

Hen ville inte ha skuldsanering, hen ville göra rätt för sig. Skulle fixa extrajobb som hen ville vi skulle utmäta lön från
De är i vissa fall dessvärre lika insatta i det juridiska som gemene man.
Ja. Det de kan rådgöra om är sånt gemene man redan fattat (oftast):
1. Betala hyran el o nödvändiga räkningar.
2. Ring inkasso o försök förhandla.

Det är som när man ser på Lyxfällan och programledarna säger "det är inte långt kvar innan du hamnar hos kronofogden" och dom blir helt bestört av det. Livet går inte under bara för att man hamnar hos kronofogden. Jag har varit där två gånger (andra gången nu) och jag lever fortfarande. Jag skäms inte för att jag har hamnat där. Det är pga mina egna misstag och ingen annans. Det är inte så att jag har blivit hotad med en pistolmynning mot pannan att ta alla lån jag gjort. Det har jag gjort av egen fri vilja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp