Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför tycker alla det är farligt att hamna hos kf?

Deras uppgift är ju att hjälpa till och de kan hjälpa till med sånt och söka skuldsanering, kolla upp skulder osv.

Jag hade ganska bra erfarenhet av skuldrådgivarna i Göteborg. Men det kanske beror på vilken man får också. Som med allt, en del är bra. Andra är mindre bra.

Jag hade ganska bra erfarenhet av skuldrådgivarna i Göteborg. Men det kanske beror på vilken man får också. Som med allt, en del är bra. Andra är mindre bra.
Förhandlar de med inkassobolagen åt en?

Förhandlar de med inkassobolagen åt en?
Jag kom aldrig så långt. Han jag hade erbjöd sig att vara med på samtal till dem, men jag ringde själv istället. Det var ett tag sen nu, men jag tror han erbjöd sig att vara med i samtalet, men det var aldrig explicit att han skulle förhandla å mina vägnar.

Jag kom aldrig så långt. Han jag hade erbjöd sig att vara med på samtal till dem, men jag ringde själv istället. Det var ett tag sen nu, men jag tror han erbjöd sig att vara med i samtalet, men det var aldrig explicit att han skulle förhandla å mina vägnar.
Ringer också själv, men har förstått att det finns dem som av olika anledningar dras för att ringa

Önskar jag kunde vara tydligare, men jag hade aldrig direkt behov av förhandlingshjälp. Det kom bara upp som en sidofråga i en annan diskussion under ett möte, och vi gick raskt vidare med andra saker. Men andra i tråden säger ju att de hjälper med det, så det kan ju vara värt att undersöka om man känner att man vill ha stöd under sådana samtal. Vad som kanske är tydligt är att rådgivarna inte är förbjudna, etiskt eller lagmässigt, att göra det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp