Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför prisas Länsförsäkringar?

Det är sant. Om ena banker ligger nere så är det bra att ha 2 banker tänker jag.

Funderar på att ha Länsförsäkringar o sen ha min nuvarande bank med gemensamt bolån o gemensamt konto. Men Länsförsäkringar där jag får in min lön och har sparande.

Vad tycker ni om det?
Jag resonerar lite så också. Idag har jag Nordea där jag har alla mina engagemang men jag har kvar Handelsbanken (men tänkt säga upp alla band, får aldrig tummen ur)

Jag resonerar lite så också. Idag har jag Nordea där jag har alla mina engagemang men jag har kvar Handelsbanken (men tänkt säga upp alla band, får aldrig tummen ur)

Men jag vet inte hur banker tänker. Om dom ens gillar att man gör så pga kundkännedom?

Men jag vet inte hur banker tänker. Om dom ens gillar att man gör så pga kundkännedom?
Dom vill ju att man flyttar allt för det tjärnar dom pengar på men har man lönekonto och lite sparande bör alla parter vara nöjda. Men jag jobbar inte på bank så vet inte hur man ser det internt så ta det med en nypa salt.

Dom vill ju att man flyttar allt för det tjärnar dom pengar på men har man lönekonto och lite sparande bör alla parter vara nöjda. Men jag jobbar inte på bank så vet inte hur man ser det internt så ta det med en nypa salt.

Bankerna tjänar ju ca 200-300 kr om året beroende på vilken bank man har!

Men som person får man ha hur många banker som helst

Ja dessa jävla kortavgifter och avgifter för ens kunna betala sina räkningar (Nordea iallafall med deras vardagspaket eller whatever) :D

Jag förstår att dom har avgifter. Men isåfall kan jag tycka att dom borde ge bättre ränta på sina sparkonton.

Jag förstår att dom har avgifter. Men isåfall kan jag tycka att dom borde ge bättre ränta på sina sparkonton.
Japp håller helt med. Därför jag överför mina sparpengar till SBAB i nuläget. Borde kanske börja spara i portföljer typ Opti i stället..

Japp håller helt med. Därför jag överför mina sparpengar till SBAB i nuläget. Borde kanske börja spara i portföljer typ Opti i stället..

Vad ger dom för ränta?

Jag har Avanza där jag lägger in pengar. Men vill konstigt nog ha allt på samma ställe. Länsförsäkringar har bra utbud. Tror att Nordea också är bra

Vad ger dom för ränta?
SBAB har f.n 0,50 % och Nordea har på förmånskonto 0%, låser man sparkontot kan man som mest få 0,20% vid 2 år. Möjligt att man får bättre ränta om man har stort kapital men det vet jag inte.

Ja ha allt samlat är nice tycker jag också. Inte vågat mig på så mycket rörande fonder pga corona men marknaden kanske är stabil igen nu. Får kolla upp det igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp