Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför prisas Länsförsäkringar?

Tjo,

Fredag kväll och jobbhjärnan lagt ner för veckan så kom på tankarna kring banker för oss privatkunder.

Jag har f.n Nordea och är relativt nöjd med dom. Inget direkt att hänga mig upp på.
Men kom på tanken att Länsförsäkringar hela tiden prisas att vara så bra men jag kan inte hitta någon information på varför annat än dom vunnit SKI mätningar några år i rad.

Kikar jag på deras utbud och tjänst så är det inget som direkt sticker ut, kanske smidigt om man redan har dom som försäkringsbolag? Tror dom är några kronor billigare i årsavgift på bankkort men that's about it?

Ta t ex Nordea som är en väldigt stor (och) internationell bank så storleken innebär mer "strul" i t ex nättjänster osv likväl alla stora företag som har någon form av tjänst online idag.

Har jag missat något eller?

Länsförsäkringars app är riktigt smidig. Jag vet inte om Nordea fått ordning på sitt men i alla fall internetbanken var rätt usel förut.
Internetbanken kostnadsfri, kort kostnadsfritt. Bra rabatter på försäkringar, för min del är det svårt att hitta matchande priser alls, även om det är individuellt förstås.

Jag vet inte om Nordea fått ordning på sitt men i alla fall internetbanken var rätt usel förut
Beror hur långt tillbaka du referear, dom bytte till en ny internetbank för något år tillbaka. Men dom har lite problem med driften ibland, dock påverkas sällan personligen men läst folk kommentera att den går ner då o då.

Dessvärre har jag alla mina försäkringar via If då jag får bra rabatter via Unionen och får en liten rabatt då vw har sina försäkringar hos if.

Tyvärr kan man inte bli kund hos Länsförsäkringar med anmärkningar så inte kunnat prova dom, men summa är priser är en trolig orsak till högt SKI antar jag.

Har dom kvar personliga kontor eller är allt online?

Beror hur långt tillbaka du referear, dom bytte till en ny internetbank för något år tillbaka. Men dom har lite problem med driften ibland, dock påverkas sällan personligen men läst folk kommentera att den går ner då o då.

Dessvärre har jag alla mina försäkringar via If då jag får bra rabatter via Unionen och får en liten rabatt då vw har sina försäkringar hos if.

Tyvärr kan man inte bli kund hos Länsförsäkringar med anmärkningar så inte kunnat prova dom, men summa är priser är en trolig orsak till högt SKI antar jag.

Har dom kvar personliga kontor eller är allt online?

Jag har nog rabatt på försäkringar pga facket hos trygghansa. För mig är inte rabatten det viktigaste, snarare vad jag får betala. Får jag betala 6000 kr utan rabatt på ett och 10000 trots 30% rabatt på ett så är valet ganska enkelt för mig.

Jag tror det finns kontor lite här och var. Jag har inget större behov av det dock, vill jag prata med en av deras säljare så kan jag rings

Jag blev nyligt kund hos LF bank och är än så läng nöjd, blev väldigt positovt överraskad av att det endast togs en miniuc vid ansökan om att bli bankkund hos dem också.

Lite bitter dom tar en upplysning i överhuvudtaget för bli kund, eller får man ett kreditkort som ny kund? Nåja får väl prova dom i mars nästa år när min sista anmärkning försvinner.

Jag blev nyligt kund hos LF bank och är än så läng nöjd, blev väldigt positovt överraskad av att det endast togs en miniuc vid ansökan om att bli bankkund hos dem också.

Kan man bli kund utan bankkort och den tjänsten?

Om jag blir missnöjd med Nordea är Länsförsäkringar eller Danske Bank nästa för mig. Lönar sig knappast vara trogen sin bank.

Det är sant. Om ena banker ligger nere så är det bra att ha 2 banker tänker jag.

Funderar på att ha Länsförsäkringar o sen ha min nuvarande bank med gemensamt bolån o gemensamt konto. Men Länsförsäkringar där jag får in min lön och har sparande.

Vad tycker ni om det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp