Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför leasar inte alla/fler bil?

Det jag stör mig mycket på är skatten och det höga dieselpriset numera.
Läste på finansbolagets hemsida man kan bryta avtalet efter 12 månader, vilket jag haft mot 40% av resterande leasingavgifter så kanske ska göra det ta ut en elbil istället eftersom jag kör mest inom stan och närområdet 90% av mina mil.

Så om jag fattat det rätt och gjort min matte skulle det kosta idag mig runt 50k att bryta upp avtalet (5000 x24 mån x0,40 % = 48 000)

Hämtade ut en splirrans ny Kia E-Niro i går. Privatleasing. 4900:-/månad. 512.000:- kostar bilen med den utrustning jag valde. Om tre år hämtar jag en ny. Lär hända mycket inom elbilsbranschen de närmsta åren så känns skönt att leasa.

Har tidigare alltid varit anti leasing. Jag har tänkt om.

Ja alltså jag har också tänkt om, du har ett utmärkt exempel ovan. 4900 då ingår väl allt?
Sjukt billigt ju.

Sen ska det sägas också. Leasing passar nog framförallt statsboende medborgare som kör förhållandevis lite. Under 1000 mil per år.

Dels för att försäkring och dylikt är dyrare för dom men också för att leasingen kan springa iväg kostnadsmässigt om man brukar bilen mycket.

Ja alltså jag har också tänkt om, du har ett utmärkt exempel ovan. 4900 då ingår väl allt?
Sjukt billigt ju.
Jag lägger runt 4800kr för min bil (4300 innan ändrat milavtal). Då ingår serviceavtalet och försäkring i det priset.

Kan inte prata för Småland avtal men generellt ingår aldrig "allt".
Vinterdäck läggs ofta på, allt mer ofta lönar det köpa egna däck utanför bilfirman för avgiften för vinterdäck är t ex 500 x 36 månader dvs blir en avbetalning under leasingperioden.
Serviceavtal ingår ofta 36 mån eller 4500 mil
Skatt tillkommer
Bränsle tillkommer

Jag bor i medelstor stad, jag kör 2000 mil :)
Försäkringen baseras på hur du bor, vart bilen står och geografiskt. Tänk på att du bara behöver ha halvförsäkring. Min kostar 360kr och gick upp till 380kr när jag ändrade mil från 1500 till 2000kr. Dvs marginellt.

Hur det är i storstad typ Göteborg, Malmö, Stockholm låter jag vara osagt.

Jag skulle säga leasing passar extra bra nu för dom som ska skaffar elbil pga utvecklingen sker så snabbt.

Har alltid tidigare leasat, både som företagare och privatperson. Är även jag hjärtligt ointresserad av bilar och får nästan lätt ångest av minsta lilla indikation på bilfix av min nuvarande skruttbil jag nedgraderat till inför ev skuldsanering. Älskade att slippa tänka på det helt enkelt, och bara det var värt någon tusenlapp. Ofta drar nya bilar mindre bensin, lägre skatt osv, så även jämfört med en äldre bil undrar jag om det inte är någon svindlande skillnad i kostnad.
Efter förhoppningsvis beviljad skuldsanering funderar jag på att föreslå tjänstebil/leasing inför nästa lönesamtal om jag går upp i arbetstid, istället för högre lön.

Jag leasar en Volkswagen golf. Den kostar mig runda svängar ca 3200kr/månaden. Har då även vinterhjul som ingår samt 1500 mil per år, alltså totalt 4500 mil.
Har nu i oktober haft bilen i 2 år och har ganska nyligen passerat 2000 mil. Så jag ligger bra under snittet, haha. Då har ändå bilen fått vart med på ett par resor till Ullared på dryga 50 mil enkel resa. Så vi använder min bil ganska flitigt nu sista året eftersom man endast får tillbaka 500 mil i "undermil" om man inte använt alla.

Jag funderar på att privatleasa så småningom. Min fråga gäller försäkring; ingår det i priset man ser som "erbjudande" eller löser man det själv? Kanske är olika på olika firmor iofs?

Jag funderar på att privatleasa så småningom. Min fråga gäller försäkring; ingår det i priset man ser som "erbjudande" eller löser man det själv? Kanske är olika på olika firmor iofs?
Vi fick lägga till försäkring till priset men valde via mitt försäkringsbolag istället :)

Det verkar ingå allt som oftast, även om försäkring inte skulle ingå så kostar det förhållandevis lite då bilen har vagnskadegarnati första 3 åren. Alltså betalar du bara för en halvförsäkring. Är det ingen värstingbil så kommer du under 400 kronor i månaden. Allt som oftast under 300 också.

Kom-ihåg att det kan bli så att du får betala för nya däck när du lämnar tillbaka leasingbilen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp