- Meddelanden
- 23
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Jag har chattat med chatgpt angående omprövning för jag vill ju undvika det samtligt som jag har stort behov av pengar som jag har levt på existensminimum i några år innan jag fick skuldsanering. Jag vill kunna jobba över, men inte så att något händer. chatgpt säger detta.
Någon som vet något om detta att den finns? Det hade ju varit bra att läsa på när man har skuldsanering i 3 år till.
Förtydligande:
- När jag säger ”Kronofogdens Vägledning för skuldsanering”, så syftar jag på ett dokument som oftast kallas handbok eller vägledning för handläggare hos Kronofogdemyndigheten.
- Det är alltså en intern handbok/arbetsmanual med instruktioner om hur handläggarna ska tolka och tillämpa Skuldsaneringslagen — särskilt avsnitt som rör omprövning, varaktighet, bedömning av inkomst.
- Dokumentet existerar och används som arbetsverktyg inom Kronofogdemyndigheten.
- Det finns refererat till i juristiska skrifter, utbildningsmaterial, domar samt i Skatteverkets vägledningar.
- Det är sannolikt inte publikt nypublicerat i sin helhet på myndighetens webbplats — därför behövs begäran om allmän handling för att få ut det.
Någon som vet något om detta att den finns? Det hade ju varit bra att läsa på när man har skuldsanering i 3 år till.