Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om mina chanser?

Jag blev nekad ett lån. Fick inte ens ett erbjudande om lägre belopp. Oerhört märkligt måste jag säga.

Dom är fan ta mig stenhårda.

Dom är fan ta mig stenhårda.
Minst sagt! De måste ju ha hittat överföringar på mitt konto via Kreditz som de inte gillat? Alltså har de ju gått igenom mina transaktioner, och inte bara kikat efter min inkomst. Köpte visserligen några pizzor för mycket senaste månaden…

Har mailat dem och ställt frågan varför det blev avslag. Ska bli intressant vad de svarar.

Jag får helt enkelt vänta tills den 11.e när två ff försvinner och söka ett UC-lån.

Dom ser att du gör betalningar till seb och den andra och eftersom dom endast kan se månads betalningen vet dom inte hur stora lån du har på uc , därav backar dom kan jag tänka mig men endast en tanke behöver inte vara så :)

Dom ser att du gör betalningar till seb och den andra och eftersom dom endast kan se månads betalningen vet dom inte hur stora lån du har på uc , därav backar dom kan jag tänka mig men endast en tanke behöver inte vara så :)
Ja, det låter väldigt rimligt! Men då är det ju inte bara en ”inkomstverifiering” som de säger att de ska göra.

Hur eller hur, är jag tacksam att de är hårda. Folk får lån alldeles för lätt och sedan sätter sig i skiten pga av dem. All heder till Wästgöta som är stenhårda! Blev dock lite besviken då jag var tämligen säker på att få ett lån och därmed kunna nolla mitt UC och få ett toppbetyg där.

Kommer återkomma när jag sökt hos Advisa eller Lendo efter den 11.e med vilka erbjudanden jag fick. Det är ju dock inte utan att jag blir orolig för att ingen vill låna ut till mig efter detta bakslag.

Fick idag ett lån av Coop (med mera) på 185.000:- med 7% i effektiv ränta. Skuldebrevet är signerat. Hoppas att det går smärtfritt utan massa kompletteringar.

Sökte 185.000:- med 1.4 i UC.

Fick idag ett lån av Coop (med mera) på 185.000:- med 7% i effektiv ränta. Skuldebrevet är signerat. Hoppas att det går smärtfritt utan massa kompletteringar.

Sökte 185.000:- med 1.4 i UC.
Väntade du alltså inte ut dina två förfrågningar som försvinner den 11?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp