Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad ska jag satsa på för bättre kreditbetyg?

Wästgöta finans tror jag inte tar UC, men de är svåra. Någon för rätta mig ifall jag har fel men så står det på deras hemsida. Det kanske finns någon mer men de flesta som inte tar UC erbjuder unte så mycket.

Ja, blir du av med 115 000 kr från UC så blir det enklare för dig att låna. Men jag tror fortfarande det är svårt att låna hela summan. Risken blir att om du löser 115k utanför UC att du får sämre ränta. Samtidigt som du senare med UC lån inte får erbjudande på hela beloppet. Det kan resultera att du sen blir med lån och sämre ränta än nu. Men det är bara hur jag tänker. Jag har förra året med lite större inkomst än du och med 80k lån synliga på UC ansökt på Lendo om samlingslån på 300k. Jag fick erbjudande mellan 200-250k med dålig ränta. Men då hade jag sämre UC betyg och 5-6 ff som var över 6 månader gamla.
Tack för dina tips. Grejen är att det på 115k är rätt dålig ränta redan (15%) wästgöta kanske kan matcha det åtminstone?

Isåfall får jag bort 115k från UC. Jag fick 340k lån med Uc 2,7. Men om jag löser 115k utanför UC hur länge syns det på UC? Försvinner det direkt?

Och visst är det betydligt bättre att lösa ett blancolån än billån? Någon sa att billån inte ens räknas som lån då det finns säkerhet. Alltså mer liknas en pant?

Bilen är från 2019 och köpt för 6mån sedan.

Och visst är det betydligt bättre att lösa ett blancolån än billån? Någon sa att billån inte ens räknas som lån då det finns säkerhet. Alltså mer liknas en pant?

Bilen är från 2019 och köpt för 6mån sedan.
Det beror på. Jag hade en restskuld på 60k på bilen och ett blancolån på 120k. Fokuserade på billånet först och amorterade ner det helt, även att räntan på blancolånet var något högre.

En sak du bör göra är att kontinuerligt se till att restskulden på din bil inte överstiger vad bilen är värd. Om du har ett billån på 150k och bilen endast är värd 130k, bör du fokusera på att amortera ner snabbt så du hamnar under 130k i restskuld.
Det är inte roligt att hamna i en situation om bilen är med i en olycka och försäkringsbolaget gör en värdering av bilen som är lägre än vad du har i lån. Likadant om det krisar sig ekonomiskt och du måste sälja av bilen, eller att du behöver en annan typ av bil.

Det beror på. Jag hade en restskuld på 60k på bilen och ett blancolån på 120k. Fokuserade på billånet först och amorterade ner det helt, även att räntan på blancolånet var något högre.

En sak du bör göra är att kontinuerligt se till att restskulden på din bil inte överstiger vad bilen är värd. Om du har ett billån på 150k och bilen endast är värd 130k, bör du fokusera på att amortera ner snabbt så du hamnar under 130k i restskuld.
Det är inte roligt att hamna i en situation om bilen är med i en olycka och försäkringsbolaget gör en värdering av bilen som är lägre än vad du har i lån. Likadant om det krisar sig ekonomiskt och du måste sälja av bilen, eller att du behöver en annan typ av bil.
Jag förstår. Varför amortera du billånet med bättre ränta? Din bil kanske var lägre värde än lånet?

Är det inte bättre bli av med blancolån med sämre ränta för UC betyget?

Min bil är värd runt 200.000 och lånet på 147.000. Så kanske dumt att fokusera på den då. Känns som lånet på 115k med 14% ränta kommer få ner uc betyget något?

Visst kommer mitt underskott bli lägre också? Eller uppdateras det bara vid nästa deklaration? Kommer mitt underskott intr ändras direkt?

Tack för dina tips. Grejen är att det på 115k är rätt dålig ränta redan (15%) wästgöta kanske kan matcha det åtminstone?

Isåfall får jag bort 115k från UC. Jag fick 340k lån med Uc 2,7. Men om jag löser 115k utanför UC hur länge syns det på UC? Försvinner det direkt?
Du kan pröva att ansöka hos Wästgöta men de brukar vara svåra. UC uppdateras varje månad så lånet blir inte synligt runt den 15:e om du betalar av den.
Underskott uppdateras vid varje deklaration.

Du kan pröva att ansöka hos Wästgöta men de brukar vara svåra. UC uppdateras varje månad så lånet blir inte synligt runt den 15:e om du betalar av den.
Underskott uppdateras vid varje deklaration.
Yes kan alltid testa. Hört att dom är svåra. Men du är säker på att ingen UC tas där eller att lånet syns på UC?

Yes kan alltid testa. Hört att dom är svåra. Men du är säker på att ingen UC tas där eller att lånet syns på UC?
Så står det på deras hemsida:
En kreditupplysning görs hos Bisnode för att vi ska kunna ge dig det bästa låneerbjudandet och även se till så att vi inte utsätter dig för några onödiga ekonomiska risker.

Så står det på deras hemsida:
En kreditupplysning görs hos Bisnode för att vi ska kunna ge dig det bästa låneerbjudandet och även se till så att vi inte utsätter dig för några onödiga ekonomiska risker.
Kanon. Finns det någon annan aktör med lån på utanför UC med lite större belopp? Här på lånforum hittar jag bara smålån typ 20-50.000 med gräsliga räntor.

Kanon. Finns det någon annan aktör med lån på utanför UC med lite större belopp? Här på lånforum hittar jag bara smålån typ 20-50.000 med gräsliga räntor.
Jag känner inte till någon mer tyvärr.

Nu har jag betalt bort 109.000 av billånet. Kommer det göra nån skillnad på kreditbetyget? Större chans att få större lån med bättre ränta?

Hur länge måste jag vänta innan det gör nån skillnad på min UC? Betalade det idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp