- Meddelanden
- 603
- Mottagna reaktioner
- 134
- Poäng
- 337
Tack för dina tips. Grejen är att det på 115k är rätt dålig ränta redan (15%) wästgöta kanske kan matcha det åtminstone?Wästgöta finans tror jag inte tar UC, men de är svåra. Någon för rätta mig ifall jag har fel men så står det på deras hemsida. Det kanske finns någon mer men de flesta som inte tar UC erbjuder unte så mycket.
Ja, blir du av med 115 000 kr från UC så blir det enklare för dig att låna. Men jag tror fortfarande det är svårt att låna hela summan. Risken blir att om du löser 115k utanför UC att du får sämre ränta. Samtidigt som du senare med UC lån inte får erbjudande på hela beloppet. Det kan resultera att du sen blir med lån och sämre ränta än nu. Men det är bara hur jag tänker. Jag har förra året med lite större inkomst än du och med 80k lån synliga på UC ansökt på Lendo om samlingslån på 300k. Jag fick erbjudande mellan 200-250k med dålig ränta. Men då hade jag sämre UC betyg och 5-6 ff som var över 6 månader gamla.
Isåfall får jag bort 115k från UC. Jag fick 340k lån med Uc 2,7. Men om jag löser 115k utanför UC hur länge syns det på UC? Försvinner det direkt?