Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad ligger värdet på bil att äga med löneutmätning?

Hej alla!
Jag ska flytta, dit jag flyttar går det inga bussar förutom skolbuss 2 ggr/dag.
Har 3 mil enkel till jobbet och kommer behöva köpa en billigare bil. Har tänkt mig max 20-25.000kr men är osäker på vad som anses okej av kfm.
(Ska få hjälp av familjen med att betala en del av summan på bilen)
Någon som vet?

Ring KFM och förklara sitsen. Ev om du har regnummer på bilen du tänkte köpa så får du säkert svar rakt av.

Ok. Så sålänge en löneutmätning sköts och ingen begär extra utmätning kan man köpa en fin bil?
Nej. Kronofogden bör inte ge förhandsinformation eller info om hypotetiska situationer.

Man får se upp och inte köpa en bil på Black Friday då för 35000 som kanske igentligen är värd 55 :)

Min man fick info om att han kunde få dispens (eller någon form av uppehåll) i löneutmätningen för att köpa en bil (som han behöver för att ta sig till jobbet) eftersom den han hade kraschade. Nu har han försökt få tag på någon på kfm som kan hjälpa honom med det i typ tre månader, men utan napp. Han har använt min bil under tiden, men nu är jag trött på att inte kunna åka med min bil själv. Är infon om dispens korrekt? Och hur ska han göra för att få den? Måste man köpa bilen via bilhandlare (som han har fått för sig)?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp