Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad ligger värdet på bil att äga med löneutmätning?

Min man fick info om att han kunde få dispens (eller någon form av uppehåll) i löneutmätningen för att köpa en bil (som han behöver för att ta sig till jobbet) eftersom den han hade kraschade. Nu har han försökt få tag på någon på kfm som kan hjälpa honom med det i typ tre månader, men utan napp. Han har använt min bil under tiden, men nu är jag trött på att inte kunna åka med min bil själv. Är infon om dispens korrekt? Och hur ska han göra för att få den? Måste man köpa bilen via bilhandlare (som han har fått för sig)?
Det är väl samma princip som om du behöver nya glasögon eller gå till tandläkaren? Du får en mindre utmätning ett tag för att kunna ta kostnaden. Vart man köper bilen tror jag inte KFM är intresserade av.

Det är väl samma princip som om du behöver nya glasögon eller gå till tandläkaren? Du får en mindre utmätning ett tag för att kunna ta kostnaden. Vart man köper bilen tror jag inte KFM är intresserade av.
Hänger inte det på att alla borgenärer godkänner detta?

Låter som anstånd snarare. Det händer att det beviljas på den grunden

Det beror lite på men det är inte omöjligt att köra det på särskilda skäl(tror jag det är) för anskaffning/återanskaffning av beneficeegendom

Det beror lite på men det är inte omöjligt att köra det på särskilda skäl(tror jag det är) för anskaffning/återanskaffning av beneficeegendom
Men hur gör man för att få anstånd då? Att komma fram på telefon funkar inte. Och att maila funkar inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp