Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad kostar en förmånsbil?

Jag måste dock vänta in att det vinner laga kraft eventuellt?

För just nu finns det väl ingenting att ompröva?

Spelar det någon roll om jag omprövar 1 januari eller 17:e januari i sammanhanget?
Omprövning innan laga kraft borde inte vara ett problem egentligen.

Omprövning innan laga kraft borde inte vara ett problem egentligen.

Tänkte mer om TR återförvisar till KFM igen då börjar väl processen om ifrån början?

Är det inte smidigare för mig vänta 8 dagar tills jag faktiskt hämtat bilen och fått ett eventuellt laga kraft?

Tänkte mer om TR återförvisar till KFM igen då börjar väl processen om ifrån början?

Är det inte smidigare för mig vänta 8 dagar tills jag faktiskt hämtat bilen och fått ett eventuellt laga kraft?
Ja då bör omprövning avskrivas typ

Tänkte mer om man nu räknar på att jag har 6.000 mer i lön i månaden?
På Kias hemsida: Är du anställd ger bilförmånen dig högre skatt. Låt säga att din bilförmån blir 42 000 kr per år, då slås kostnaden ut över ett år och läggs som ett tillägg på din lön (här 3 500 kr per månad). Är din månadslön 30 000 kr, innebär bilförmånen att du behöver betala skatt på din månadslön och din bilförmån, dvs 33 500 kr.

Hur utrustad bilen är med div. "lull-lull"(Christer Glennings åsikt) påverkar väl också förmånsvärdet. Min basutrustade Kia Ceeds actions förmånsvärde skulle ligga enl. listan på 4000 någonting/mån så spannet är stort beroende på modell, utrustning och drivlina.

Tycker ändå ca 3.000 är helt okej.

Finns det någonting mer bilen kostar mig förutom parkering/bensin när man har en förmånsbil?

Hur utrustad bilen är med div. "lull-lull"(Christer Glennings åsikt) påverkar väl också förmånsvärdet. Min basutrustade Kia Ceeds actions förmånsvärde skulle ligga enl. listan på 4000 någonting/mån så spannet är stort beroende på modell, utrustning och drivlina.
Advance modell. Annars ingen extra utrustning utom vinterhjul (ja det är förmånsvärde på vinterhjul).

Tycker ändå ca 3.000 är helt okej.

Finns det någonting mer bilen kostar mig förutom parkering/bensin när man har en förmånsbil?
Hehe, här kommer svaret alla hatar....
Beror på!

....Det är så pass individuellt beroende på avtal.
Du kommer ju få pengar tillbaka för körningen antar jag, och där kan det ju bli lite problematiskt med Skuldsanering om du får tillbaka mer än vad som är skattefritt då det i teorin blir en inkomst då.

Tack för svaret!

Något som slår mig nu, bilen är ju en hybrid och man kan köra typ 70 kilometer på elen.

Men för mig som aldrig i mitt liv kört eller ägt en elbil, hur fan gör man om man bor i centrala delarna av en svensk storstad? Jag har ju noterat att man kan ladda bilen lite här och var men vad kostar det egentligen? Ett par hundralappar eller 20 spänn?

Hur lång tid tar det att ladda den?

Tack för svaret!

Något som slår mig nu, bilen är ju en hybrid och man kan köra typ 70 kilometer på elen.

Men för mig som aldrig i mitt liv kört eller ägt en elbil, hur fan gör man om man bor i centrala delarna av en svensk storstad? Jag har ju noterat att man kan ladda bilen lite här och var men vad kostar det egentligen? Ett par hundralappar eller 20 spänn?

Hur lång tid tar det att ladda den?

Hybrider snabbladdar inte vad jag vet, tomt batteri som ger 70 km borde vara på kring 20kw och tar kanske 5-6 timmar att ladda.
Kostar 50-100 kr beronde på vilken man laddar hos.

Knappt 14kwh. Laddas väl på ca 4h, kostar 45-70 kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp