Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad jobbar ni med?

Jag menade förstås inte att alla på en gång skulle säga upp sig, men man bygger inte någon stabilitet på avdelningen om personalomsättningen är hög. (upplärning rutinerna etc.) Det skulle ju även vara i organisationen intresse att göra arbetsplatsen attraktiv. Det kostar mindre i det långa loppet.
Nej precis. Detta vet alla utom ledningen för vår sjukvård.

Maken till någon som är så bitter över sitt yrke, studieskulder i all ära men att gå och må så dåligt över sitt jobb och spy galla över det har jag sällan skådat.

allt suger! du kanske ska sadla om till något av alla dom enkla jobben som är dans på rosor?

Maken till någon som är så bitter över sitt yrke, studieskulder i all ära men att gå och må så dåligt över sitt jobb och spy galla över det har jag sällan skådat.

allt suger! du kanske ska sadla om till något av alla dom enkla jobben som är dans på rosor?
Och lämna alla fördelar man har som anställd inom vården? Nää… (ironi).

Jag älskar mitt jobb och känner inte att det är slitsamt bortsett från vissa nattpass då man kör konstant i femton timmar.

Alltså sitta säga att privata sekter ska ha mindre betalt för sjukvården inte har det är ju ba skevt.

ta det med staten istället för att gnälla på att en lagerarbetare tjänar mer. Hade varit skillnad om lager var statligt också t.e.x men endå hade mer än en sjuksköterska.

jag tycker också dom tjänar för lite. Men det får man ju ta med staten som betalar lönen. Dessutom blir det ju mer efter ett tag ? Som dom flesta jobb.

alla väljer vad dom vill bli...

Det går för fan inte att likställa att köra en bil lugnt och sansat enligt gällande lagar, med att en sjuksköterska står fast vid ett hjärtstopp medan Agda ramlar i korridoren och bryter lårbenshalsen för att ingen har tid att hjälpa henne till toaletten! Skärp er för helvete.
Ja men ta det med din arbetsgivare eller byt jobb då? Inget illa menat men aldrig skådat någon som Klagar gnäller så mycket som du. Jag känner flera sjuksköterskor osv men inget likt ditt klagande. Kanske prata med arbetsgivaren?

Jag älskar mitt jobb och känner inte att det är slitsamt bortsett från vissa nattpass då man kör konstant i femton timmar.

Det är ungefär exakt detsamma som jag hört av mina familjemedlemmar som jobbar inom sjukvården :)

Ja men ta det med din arbetsgivare eller byt jobb då? Inget illa menat men aldrig skådat någon som Klagar gnäller så mycket som du. Jag känner flera sjuksköterskor osv men inget likt ditt klagande. Kanske prata med arbetsgivaren?

Jag är också förbluffad av föraktet personen verkar känna för sitt yrke. Det är ju en sak att ha synpunkter. Jag har också haft jobb som jag inte trivts med men aldrig skådat det på den här nivån faktiskt :D

Jag är också förbluffad av föraktet personen verkar känna för sitt yrke. Det är ju en sak att ha synpunkter. Jag har också haft jobb som jag inte trivts med men aldrig skådat det på den här nivån faktiskt :D
Okej det kan va förjävligt på vissa sjukhus men som det låter här är ju något väldigt fel...

Allt inom sjukvården är galet enligt mig… inga vikarier finns så nu plockar man folk nästan från gatan. Väldigt många som inte kan språket och inte kan kommunicera med våra äldre. Detta anser jag att vi alla kanske borde tänka på för en vacker dag behöver vi alla hjälp på ett eller annat sätt.
Jag ringde även 112 för nån vecka sen då jag hade en brukare som blödde kraftigt, först fick jag vänta på att komma fram i nästan 5 minuter. Därefter fanns ingen ambulans att tillgå då alla var upptagna. Är det såhär vi vill ha det? Det är ju inte bara vi som jobbar inom vården som ska protestera utan hela samhället.
Man ska tydligen själv bli drabbad innan man får upp ögonen vilket är väldigt ledsamt. :'(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp