Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Alltså har du inte följt reglerna.
Men alltså det är ju detta som ingen förstår… om jag får 6 larm samtidigt så ska jag kunna prioritera vilket av dessa larm som är viktigast/akut. DET är inte lätt ska ni veta. Välj fel larm först och nån avlider så har man en anmälan direkt.

Alltså har du inte följt reglerna.
Alltså det här är befängt. Skaffa er lite allmänbildning om hur läget är. Sjuksköterskor på en akutmottagning kan inte stoppa antalet som söker, de följer alla regler de hinner, men med 200 patienter i omlopp är det ledningen som fallerat att tillhandahålla en patientsäker arbetsmiljö utifrån gällande PM. Det är kliniken som inte följer reglerna, men det finns inga sjuksköterskor att beordra kvar för alla är redan beordrade. Testa själv så får du se hur lätt det är.

Det går för fan inte att likställa att köra en bil lugnt och sansat enligt gällande lagar, med att en sjuksköterska står fast vid ett hjärtstopp medan Agda ramlar i korridoren och bryter lårbenshalsen för att ingen har tid att hjälpa henne till toaletten! Skärp er för helvete.

Men alltså det är ju detta som ingen förstår… om jag får 6 larm samtidigt så ska jag kunna prioritera vilket av dessa larm som är viktigast/akut. DET är inte lätt ska ni veta. Välj fel larm först och nån avlider så har man en anmälan direkt.
Nu var det faktiskt du som började med kommentera om att följa regler gällande yrkeschaufförer.
Det kan det faktiskt gå illa i trafiken även om man följer regler i trafiken, och så även inom vården.

Problemet med svensk sjukvård är att väldigt många tror att vi har världens bästa sjukvård. Kanske stämmer bara man lyckats få den.
Kanske det enda goda pandemin fört med sig att folk öppnar sina ögon och stat/landsting sin plånbok och lägger pengarna i rätt korg.

Det finns en stor skillnad. Hur ofta läser du artiklar om hur utsatt yrke polis är exemplevis? Brandman? Kriminalvårdare? Jag kan fortsätta i all oändlighet. Det finns MÅNGA yrken som är utsatta eller underbetalda men enligt min uppfattning så får dom inom vården OCH inom skola 90% av utrymmet i media.

Dessutom, om du tror att alla taxichaufförer eller busschaufförer klarar sitt jobb galant om dom kör enligt gällande lagar är du bara naiv.

Kolla hur många skolbarn som har dött i den typen av olyckor senaste 10 åren där busschaffören inte har gjort något fel, det finns medtrafikanter. Det finns rådjur. Det finns väderfenomen.

Nu var det faktiskt du som började med kommentera om att följa regler gällande yrkeschaufförer.
Det kan det faktiskt gå illa i trafiken även om man följer regler i trafiken, och så även inom vården.

Problemet med svensk sjukvård är att väldigt många tror att vi har världens bästa sjukvård. Kanske stämmer bara man lyckats få den.
Kanske det enda goda pandemin fört med sig att folk öppnar sina ögon och stat/landsting sin plånbok och lägger pengarna i rätt korg.
Nu är du nog ute och cyklar…

...Fast samtidigt ett industriarbete är fysiskt ganska påfrestande. Du andas in giftiga gaser, blir skitig, träffar inte människor. Du står bredvid svarven eller i en gruva och jobbar arslet av dig.

En sjuksköterska jobbar "i värmen" med människor, många kollegor, trevliga fikarum, ganska chill jobb överlag.

Nu kanske jag trampar några på fötterna - vill vara tydlig med att jag menar inte ALLA men lärare+sjuksköterskor klagar fan konstant, alltid usel lön och uselt jobb. När dm de facto har det mycket bättre än många andra yrkeskategorier.
Fast d handlar inte om ”hur bra man har det” utan vilket ansvar man har (trampar många på tårna nu). Dra upp morfin eller operera eller ansvara för våra barns utbildning, polisiärt arbete, vård av våra gamla, ska betala sig mer än att ”bli skitig o inte träffa människor”. O andas in giftiga gaser behöver man inte göra numera pga ett brett arbetsmiljöansvar fr arbetsgivaren o starka fackförbund som kontrollerar miljön.

Senast ändrad:

Ja, för det är en enkel sak att framföra ett fordon på ett säkert sätt. Jag gör det själv varje pass. Inga svårigheter. Att arbeta patientsäkert inom vården är näst intill omöjligt med de förutsättningar som arbetstagaren ges. I trafiken är det inga bekymmer att följa lagar och regler för den enskilde. Så är det inte inom vården.

Hade jag fått välja att undervisa skolbarn i ett varmt klassrum som min sambo gör, jobbar 08.00-15.00 och sen kommer hem, ledig VARENDA helg utöver alla loven såklart eller stå på ett bygge 20 meter upp i luften med livet alltid på en tunn tråd för 19.000 efter skatt året om, snö vind och regn ja då väljer jag läraryrket.

Ställningsbyggare måste fan vara så jävla tufft jobb. Dessutom, där har du ett ansvar. Gör en skruv fel och skitet rasar på någon gångtrafikant. För att inte tala om risken du utsätter dig själv för.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp