Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad jobbar ni med?

Ja, för det är en enkel sak att framföra ett fordon på ett säkert sätt. Jag gör det själv varje pass. Inga svårigheter. Att arbeta patientsäkert inom vården är näst intill omöjligt med de förutsättningar som arbetstagaren ges. I trafiken är det inga bekymmer att följa lagar och regler för den enskilde. Så är det inte inom vården.

Du kan som sagt följa regler och lagar hur bra du vill men du kan inte styra dina medtrafikanter, dåligt väderlag, is och snö eller ett rådjur. Jag skulle till och med säga att det är mer yttre förutsättningar som kan gå snett i trafiken än i vården.

Så sent som i december tog två poliser som skulle eskotera Lars Vilks exemplevis. Vägräcket gav vika och däcket exploderade.

Hur menar du? Om jag i trafiken följer precis alla regler 100% så kan jag inte råka ut för en olycka?
Inget kan hända varken mig eller mina passagerare?
Du har 100% möjligheter att följa alla lagar och regler som yrkeschaufför. Olyckor inträffar, men inte för att du givits dåliga förutsättningar för att framföra ditt fordon enligt reglerna. Fattar inte att ni inte inser skillnaden.

Du kan som sagt följa regler och lagar hur bra du vill men du kan inte styra dina medtrafikanter, dåligt väderlag, is och snö eller ett rådjur. Jag skulle till och med säga att det är mer yttre förutsättningar som kan gå snett i trafiken än i vården.

Så sent som i december tog två poliser som skulle eskotera Lars Vilks exemplevis. Vägräcket gav vika och däcket exploderade.
Tror inte dom följde reglerna som är hur lätta som helst att följa. ^^

Du har 100% möjligheter att följa alla lagar och regler som yrkeschaufför. Olyckor inträffar, men inte för att du givits dåliga förutsättningar för att framföra ditt fordon enligt reglerna. Fattar inte att ni inte inser skillnaden.

Nähe, dåliga vägar är väl för bövelen absolut en dålig förutsättning för en busschafför som kör skolbarn i Norrland?! Brist på staket så att vilt springer på vägarna?

Va iofs i början på oktober.. bara jag som fick en känsla av att det inte var en olycka

Nähe, dåliga vägar är väl för bövelen absolut en dålig förutsättning för en busschafför som kör skolbarn i Norrland?! Brist på staket så att vilt springer på vägarna?
Vad jag vet finns inga lagar som säger att viltstängsel måste finnas? Måste du köra på dåliga vägar när det finns lternativa vägar? Du har däremot en plikt att som förare ha uppsikt över ankommande vilt och anpassa din körstil utefter väglag och förhållanden. 100% uppnåeligt.

...Fast samtidigt ett industriarbete är fysiskt ganska påfrestande. Du andas in giftiga gaser, blir skitig, träffar inte människor. Du står bredvid svarven eller i en gruva och jobbar arslet av dig.

En sjuksköterska jobbar "i värmen" med människor, många kollegor, trevliga fikarum, ganska chill jobb överlag.

Nu kanske jag trampar några på fötterna - vill vara tydlig med att jag menar inte ALLA men lärare+sjuksköterskor klagar fan konstant, alltid usel lön och uselt jobb. När dm de facto har det mycket bättre än många andra yrkeskategorier.
Men för h-vet..Inte SÅ chill att vara ssk på iva o se patienter avlida ensamma pga totalt besöksförbud under pandemi. Inte SÅ chill att ta svåra samtal el som läkare lämna svåra besked om liv o död. Att vi har folk som kan byta våra organ om d behövs. Att våra poliser finns där för oss, att lärarna rustar våra barn med kunskap.

Vad jag vet finns inga lagar som säger att viltstängsel måste finnas? Måste du köra på dåliga vägar när det finns lternativa vägar? Du har däremot en plikt att som förare ha uppsikt över ankommande vilt och anpassa din körstil utefter väglag och förhållanden. 100% uppnåeligt.
Finns skolbarnen utmed den alternativa vägen tror du, tog dom en annan buss dit då?
Det finns faktiskt en värld utanför vården också, du borde prova den en dag så ska du se att allt är inte guld och gröna skogar där heller.

....och min poäng är att du kan applicera det på hundra andra yrken också. Polis som jag nämnde är ett sådant yrke. Psykolog är ett. Jag nämnde en chafför som kör skolbarn. Undersköterskor. Kriminalvårdare, läkare, brandman.... Men dessa yrken får sällan sin arbetsmiljö avhandlad i media, vårdyrket får det på mer eller mindre daglig basis.

Jag säger inte att sjuksköterskor har en dans på rosor men man ser ju i denna tråd att min poäng håller, dom har det värst, har sämst löner, störst stress, mest ansvar medan alla andra går det bra för om dom sköter sig bara.

Det fungerar liksom inte riktigt så.

Ser man till helheten står jag fast vid att polis i en svensk storstad idag är det värsta jobbet om man väger samman allting med skyddad ID etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp