Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad har ni som underskott?

Får man underskott pga förlust vid aktier/fonder? Bara på KF konto va?

Vad är det mer som ger underskott? I år har jag 5000kr underskott, är det något att bry sig om? Vad kan man göra åt det?

Ja det är underskott, jag vet inte vad KF? Kapitalförsäkring? det vet jag inte, jag hade dom på ett vanligt gammaldags hederligt fondkonto, där får man både underskott och överskott (om man säljer med vinst såklart)
Försäljning av bostadsrätter och fastigheter med förlust blir också underskott

Ja det är underskott, jag vet inte vad KF? Kapitalförsäkring? det vet jag inte, jag hade dom på ett vanligt gammaldags hederligt fondkonto, där får man både underskott och överskott (om man säljer med vinst såklart)
Försäljning av bostadsrätter och fastigheter med förlust blir också underskott
Okej då är jag med. Hur fungerar det med ett vanligt isk konto då? För där betalar man bara skatt på totala innehavet oavsett förlust/vinst.

Om jag har typ 200k på ett isk konto räknas inte det som överskott då? Eller är det bara vinsten? Borde vara vinsten tänker jag.

Okej då är jag med. Hur fungerar det med ett vanligt isk konto då? För där betalar man bara skatt på totala innehavet oavsett förlust/vinst.

Om jag har typ 200k på ett isk konto räknas inte det som överskott då? Eller är det bara vinsten? Borde vara vinsten tänker jag.
ISK schablonbeskattas. Några gånger per år så kontrolleras värdet på kontot och skatt motsvarande en viss procentsats dras direkt vilket innebär att du skattar på värdeförändringen på kontot par gånger per år.
Värdet kontrolleras och på deklarationen syns helt enkelt värdeförändringen som överskott vilket du redan betalat skatt på.

Det räknas som överskott av kapital, den där schablonintäkten

57 759 kr varav bolån är 33 tkr, resten ren och skär skit. Men i och med att jag tagit utd från mitt AB kommer jag nog sluta på överskott om jag inte tänker fel… utd från fåmans lär ju nettas med övrigt inom kapital?

57 759 kr varav bolån är 33 tkr, resten ren och skär skit. Men i och med att jag tagit utd från mitt AB kommer jag nog sluta på överskott om jag inte tänker fel… utd från fåmans lär ju nettas med övrigt inom kapital?
Det bör det ja

300 inkomst . 110 underskott. Det bästa i allt elände är väl att man inte betalar särskilt mycket skatt utan får behålla större delen av bruttolönen varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp