Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad har ni för matbudget?

Småhandlar och köper onödigt för ofta.. Lägger ca 4000-4500kr i månaden.
Senaste tiden har det varit mycket utemat.
Är själv.

Det finns förbättringspotential :D

Alltså vad lagar ni för mat för så lite pengar? Nu är vi visserligen 2 vuxna och 4 barn, men vi kommer SÄLLAN under 14000 i mat,hygien etc.. vi skriver alltid matlista och handlar det som behövs för att laga en middag per dag, två på helger, lördagsgodis och lite fredags snacks. Frukt till skolan, mellis.. äter aldrig ute. Vad äter ni? Bara nudlar varje dag?
14000!! på 6 personer? Har ni tonåringar? :)

Hemkörning från Ica/Coop varannan vecka för 2000. Hemkörning från bolaget en gång i månaden ca 3000. Småköp däremellan och utekäk fredag och lördag, ca 5000 extra per månad. 12000 totalt, men de flesta hygienartiklar ingår i det.

Vad köper du då?

Det motsvarar ju nästan 200 Staropramen eller 10-15 flaskor starksprit?

Vad köper du då?

Det motsvarar ju nästan 200 Staropramen eller 10-15 flaskor starksprit?
Räknade lite i överkant kanske. Beställer 4 flak öl, en kartong vin (12 flaskor, inga under 100 kr) och nån konjak, men inte exakt varje månad. Men jag bjuder alltid gäster på allt så det mesta går åt.

Räknade lite i överkant kanske. Beställer 4 flak öl, en kartong vin (12 flaskor, inga under 100 kr) och nån konjak, men inte exakt varje månad. Men jag bjuder alltid gäster på allt så det mesta går åt.

3000 kr / månad på alkohol. Jag skulle önska jag hade dessa pengar över varje månad så jag kunde köra in på lånen! :)

Här är vi 2 vuxna och 2 barn, båda blöjbarn samt en äter endast ersättning då hon är liten fortfarande. Vi lägger ungefär 4-5000kr/mån och då är det inkl blöjor :)

Försöker storhandla och planera till största del men blir väldigt mkt stödhandling under veckorna också. 2 vuxna 1 barn… inge blöjbarn ännu men ett till är på väg.. ungefär 1500 i veckan blir det på mat… älskar att ha ett fullt kylskåp och det är väldigt viktigt för mig att ha massa grönsaker och frukt hemma :) laga mat från grunden och bli inspirerad av nya recept från mina favoritkockar på instagram är ett av mina intressen. Äter kanske ute 1 gång varannan vecka med familjen men det har jag inte räknat med i matbudgeten. Sambon äter lunch ute varje dag… räknar jag inte heller med :) vi lägger säkert totalt 10000 på mat om man räknar in allt… ett par tusen till på alkohol..

Billig mat behöver inte betyda nudlar eller pasta bara. Tips är att bli inspirerad av nya rätter som man hittar, zeinas kitchen är en solklar favorit hos mig. Ut en söndag morgon till Willys för att ta del av deras nedsatta varor, man kan få så fina köttbitar, korvar, kyckling mm (om man äter det, finns ju annat) för halva priset.. bara kasta in i frysen. Lidl är också en av mina favoriter!

Går även bra att göra storkok och frysa in i portioner i frysen.. skönt att plocka fram när det finns noll lust! Jag gör mkt grytor nu under vinterhalvåret men även soppor, potatis purjolökssoppa är en favorit, snabbt och kostar några kronor… lyxa till med gott bröd

Ska tillägga att jag hade en period där jag försökte dra ner matkostnaderna.. men eftersom jag dragit ner på allt annat kul så kände jag skitsamma, något kul ska man ju ha. Men som sagt med lite planering så sänker man kostnaderna automatiskt

Senast ändrad:
4000 - 5000 kr, vi är två personer. Fördöker ta vara på rabatter. Och försöker fokusera att handla mest på Lidl och Willys. Matkostnaderna räcker precis varje månad. Och min partner storhandlar det viktigaste sakerna online.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp