14000!! på 6 personer? Har ni tonåringar?Alltså vad lagar ni för mat för så lite pengar? Nu är vi visserligen 2 vuxna och 4 barn, men vi kommer SÄLLAN under 14000 i mat,hygien etc.. vi skriver alltid matlista och handlar det som behövs för att laga en middag per dag, två på helger, lördagsgodis och lite fredags snacks. Frukt till skolan, mellis.. äter aldrig ute. Vad äter ni? Bara nudlar varje dag?

Två tonåringar, ett blöjbarn och en mittemellan. Det går åt mat kan jag lova..14000!! på 6 personer? Har ni tonåringar?![]()
Jamen då förstår! Det kanske kan minska när dom blir äldreTvå tonåringar, ett blöjbarn och en mittemellan. Det går åt mat kan jag lova..

Hemkörning från Ica/Coop varannan vecka för 2000. Hemkörning från bolaget en gång i månaden ca 3000. Småköp däremellan och utekäk fredag och lördag, ca 5000 extra per månad. 12000 totalt, men de flesta hygienartiklar ingår i det.
Räknade lite i överkant kanske. Beställer 4 flak öl, en kartong vin (12 flaskor, inga under 100 kr) och nån konjak, men inte exakt varje månad. Men jag bjuder alltid gäster på allt så det mesta går åt.Vad köper du då?
Det motsvarar ju nästan 200 Staropramen eller 10-15 flaskor starksprit?
Räknade lite i överkant kanske. Beställer 4 flak öl, en kartong vin (12 flaskor, inga under 100 kr) och nån konjak, men inte exakt varje månad. Men jag bjuder alltid gäster på allt så det mesta går åt.

laga mat från grunden och bli inspirerad av nya recept från mina favoritkockar på instagram är ett av mina intressen. Äter kanske ute 1 gång varannan vecka med familjen men det har jag inte räknat med i matbudgeten. Sambon äter lunch ute varje dag… räknar jag inte heller med
vi lägger säkert totalt 10000 på mat om man räknar in allt… ett par tusen till på alkohol..