Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad har ni för matbudget?

Hej!

Jag har fortfarande svårt att hitta motivationen till att noga planera mina matinköp.
Har storhandlat men eftersom jag lever själv , blir den en hel del svinn på det.
Samt att jag tycker det är sååå tråkigt att laga mat till sig själv.

Behöver lite push på kanske recept , hur jag ska tänka, och också nyfiken på hur mycket ni lägga per person på mat / månad?
Månadshandlar eller veckohandlar ni?

Vi små handlar nästan varje dag. Väldigt dålig på att storhandla tyvärr. Hela 2021 så snittade vi på cirka 6.000-7.000:- i månaden.
2 vuxna & 1 barn

Brukar lägga strax under 2000kr på mat. Handlar 1 gång i veckan o bor själv

Ligger strax under 2000kr och i det ingår allt till katterna också, bor själv och handlar när det behövs.

Hemkörning från Ica/Coop varannan vecka för 2000. Hemkörning från bolaget en gång i månaden ca 3000. Småköp däremellan och utekäk fredag och lördag, ca 5000 extra per månad. 12000 totalt, men de flesta hygienartiklar ingår i det.

Innan handlade jag varje dag efter jobbet eller man hämtat dottern i skolan , men har börjat med stor handling när lönen kommer in den 25 och handlar då nästan allt för en hel månad ! Ca 2000 kr ! Och då ingår verkligen allt ! Sen kan det såklart tillkomma något som godis på helgen o så ! Eller nån pizza ! Men annars så ingår allt ! Och innan så handlade jag för ca 5000-6000 kr per månad ! Blir verkligen en stor skillnad om man skriver upp en lista innan ! Man spara både pengar och väldigt mycket tid varje dag :)

Är tyvärr också dålig på det. Handlar på mathem 1-2 i månaden ca 1000 kr sen småhandlar under veckan. Blir också utekäk ibland. Totalt blir det kanske 3000-4000 i månaden för mig och två barn.

Är tyvärr också dålig på det. Handlar på mathem 1-2 i månaden ca 1000 kr sen småhandlar under veckan. Blir också utekäk ibland. Totalt blir det kanske 3000-4000 i månaden för mig och två barn.
Kan tillägga att de inte är storätare annars hade det dragit iväg mer…

Alltså vad lagar ni för mat för så lite pengar? Nu är vi visserligen 2 vuxna och 4 barn, men vi kommer SÄLLAN under 14000 i mat,hygien etc.. vi skriver alltid matlista och handlar det som behövs för att laga en middag per dag, två på helger, lördagsgodis och lite fredags snacks. Frukt till skolan, mellis.. äter aldrig ute. Vad äter ni? Bara nudlar varje dag?

nudlar ibland ^^ kyckling, korv, ris, potatis, grytor, wok mm…
Äter visserligen lunch gratis på jobbet och barnen i skolan så det kanske hjälper. Själv lever jag på typ mackor, keso och sånt när barnen är hos sin pappa, pallar inte laga mat då. Märker dock stoooor skillnad på att ha en man hemma och inte när det gäller matekonomin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp