Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer när en förfrågan blir 3 månader gammal?

10/7 fick jag en ff hos Sambla. Vet att kreditvärdigheten förbättras, inte bara när en ff försvinner, utan också när en ff ”kallnar” och inte är så färsk längre. Men efter hur lång tid sker det, 3 mån? 6 mån? Samtidigt blir jag av med 1 ff den 10/10, samma dag som 1 ff blir 3 månader gammal? Vore intressant att veta vilket som påverkar vad!

Jag har enbart märkt av skillnad efter 6 månader.
Ok. Ja problemet är att det ofta händer flera saker samtidigt så det är svårt att veta vilket som styr vad. Tänkte att jag nästa gång som jag vet med mig att en ff är 3 månader gammal - men utan att skuldbördan ändras eller att ff försvinner eller tillkommer - ska hålla koll på om det alls påverkar någonting.

Intressant fråga. Jag har tot 6 st där 1 försvinner om ett par veckor och 3 st blir 3 månader gamla i Nov. Jag kollar Minuc dagligen (även om jag vet att uppdateringen i regel sker i andra hälften av varje månad) så om det händer något rapporterar jag gärna om ff påverkar typ +30, 60 eller 90 dagar, utanför normalt uppdateringsdatum.

Jag skulle säga att detta är en myt. Jag har haft allt ifrån 30 till 20 till 10 till 0 förfrågningar. Jag har senaste 3 åren loggat in på MinUC varje dag (!) och jag har faktiskt aldrig sett att en UC som blir 6 månader eller mer påverkat betyget, inte ens med en tiondels procent.

Jag skulle säga att detta är en myt. Jag har haft allt ifrån 30 till 20 till 10 till 0 förfrågningar. Jag har senaste 3 åren loggat in på MinUC varje dag (!) och jag har faktiskt aldrig sett att en UC som blir 6 månader eller mer påverkat betyget, inte ens med en tiondels procent.

Samma här.

Är du säker Terry? Vill minnas i en av dina stora trådar att jag läst att du fick ett bättre betyg vid midnatt när den enda skillnaden var att en FF hade blivit 6 mån

Har inte heller märkt någon skillnad. Har två förfrågningar från typ i februari och mars som jag följt. Ingen förändring alls vare sig när de fyllde 1,3 eller 6 månader.

Jag har hållt koll och är 100% säker att förfrågningar som blir 6 månader äldre påverkar positivt, det är inget annat som skulle kunna förklara. (Har hänt ett antal gånger).

Nu är jag på 20ff, 2 försvinner nu i vinter och resterande är utspritt över nästa år, dock de flesta i februari-april, ska bli intressant att se hur det påverkar betyget som just nu är på drygt hemska 40%.

Intressant fråga. Jag har tot 6 st där 1 försvinner om ett par veckor och 3 st blir 3 månader gamla i Nov. Jag kollar Minuc dagligen (även om jag vet att uppdateringen i regel sker i andra hälften av varje månad) så om det händer något rapporterar jag gärna om ff påverkar typ +30, 60 eller 90 dagar, utanför normalt uppdateringsdatum.
Jag kollar också varje dag, man vill ju förstå alla parametrar bättre. Kul om du håller koll, intressant att veta:tummen:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp