Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer med lönen om skuldsaneringen hävs efter omprövning?

Finns det redan en exekutionstitel för samtliga skulder så är det inget man skulle kunna fördröja.
Om skulderna dras tillbaka pga saneringen så behöver väl processen göras om igen dock? Då blir det väl en ”ny” skuld som skickas in, eller har jag misstolkat något?

Om skulderna dras tillbaka pga saneringen så behöver väl processen göras om igen dock? Då blir det väl en ”ny” skuld som skickas in, eller har jag misstolkat något?
Det är samma skuld, om sökande har en exekutionstitel är det bara att skicka in för verkställighet.
Domar från numera nedlagda tingsrätter, tänk före millennieskiftet, förekommer fortfarande som underlag för indrivning av "nya" mål hos Kronofogden.
Målet hos Kronofogden får nytt nummer, men skulden är densamma.

Idag har min vän fått till sig att omprövning av skuldsanering börjat handläggas. Vad händer nu?
Hut lång tid tar en sån utredning och Vad händer om han får ett beslut på att den ska avbrytas? Jag har läst att borgenärerna MÅSTE ansöka om ny verkställan för att driva in skulden, stämmer det.
Låt säga att gamla skulder verkställs igen, hur lång tid kan de ta från att de börjar handlögga verkstöllan till att en löneutmätning börjar?

Ja det är för att han inte har betalat som han ska

Kan någon förklara skillnaden på dessa?

Bilagor

• Screenshot_20250630_140914_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250630_140914_Samsung Internet.jpg
    268.6 KB · Visningar: 35
Idag har min vän fått till sig att omprövning av skuldsanering börjat handläggas. Vad händer nu?
Hut lång tid tar en sån utredning och Vad händer om han får ett beslut på att den ska avbrytas? Jag har läst att borgenärerna MÅSTE ansöka om ny verkställan för att driva in skulden, stämmer det.
Låt säga att gamla skulder verkställs igen, hur lång tid kan de ta från att de börjar handlögga verkstöllan till att en löneutmätning börjar?

En omprövning sker. Har han missat 4+ betalningar så är det stor risk att saneringen hävs och alla skulder återställs med ränta.

Ingen ny verkställan behövs om dem redan har blivit innan skuldsaneringen.

Löneutmätningen kommer mest troligen gå igång ganska snabbt om borgenär begär det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp