Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer med lönen om skuldsaneringen hävs efter omprövning?

Förstår att ansökan inte är mer än ett par klick bort. Men de betyd väl ändå att de MÅSTE ansöka om verkställan igen även att de finns ett utslag och att verkställan behandlas i tur och ordning efter kronofogden väntetider ? Den väntetiden som nu är 45 vardagar
Det är en genomsnittlig väntetid.
Då det kan variera kraftigt mellan olika kontor kan det gå fortare eller långsammare.
Här vet man dessutom att det är sökande som vet hur man gör en korrekt ansökan, det kommer inte att behövas några kompletteringar.

Många mål godkännes samma dag eller dagen efter de kom in..

Aha nu fattar jag. Ansökan är godkänd samma dag å därefter tar de ca 45 vardagar för behandla verkatällan enligt väntetider hos KF?

Förstår att ansökan inte är mer än ett par klick bort. Men de betyd väl ändå att de MÅSTE ansöka om verkställan igen även att de finns ett utslag och att verkställan behandlas i tur och ordning efter kronofogden väntetider ? Den väntetiden som nu är 45 vardagar
Japp, Lasseman och Insatt har förtydligat att verställandet behöver ansökas om igen.

Hur snabbt den hanteras, är lite osäkert. Man kan ju hävda att det är ett befintligt ärende med tanke på hävd skuldsanering och går då förbi i kön kanske.

Japp, Lasseman och Insatt har förtydligat att verställandet behöver ansökas om igen.

Hur snabbt den hanteras, är lite osäkert. Man kan ju hävda att det är ett befintligt ärende med tanke på hävd skuldsanering och går då förbi i kön kanske.
Jag tänker att man inte kan gå förbi kön. Det är samma väg för alla

Jag tänker att man inte kan gå förbi kön. Det är samma väg för alla
Det första som händer är att innestående betalningar utmäts för de skulder som nu ligger för verkställighet, så man kan faktiskt säga att man hamnar långt fram i kön.

Lånar tråden, är det någon som kan svara på om det är när man ligger 3-4 betalningar i rad back som en hävning av skusan kan bli aktuell, eller kan det också va 4 olika tillfälle under 5års period?, har en bekant som legat 3 månader back i ca 1 år och inte fått något mer än påminelse..

Senast ändrad:
Det första som händer är att innestående betalningar utmäts för de skulder som nu ligger för verkställighet, så man kan faktiskt säga att man hamnar långt fram i kön.
Vad menar du? Att man inte blir delgiven och så,det förstår jag för att de redan finns utslag. Är de den biten du menar med att man hamnar längre fram i kön?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp