Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer ? Glömt anmäla en skuld vid ansökan om skuldsanering.

Har du inte mailat idag gällande de där förbaskade inkassokravet som kom & hur Du skulle göra med det?
Tänkte om handläggaren kanske skrev & svarade gällande hur arbetet fortlöpte då oxå... :)
Nej, jag avvaktar tills jag får se förslaget och ser om skulden finns med där.
Inga mejl sedan jag fick det om den dubbla skulden osv, dvs en vecka nu.

Nej, jag avvaktar tills jag får se förslaget och ser om skulden finns med där.
Inga mejl sedan jag fick det om den dubbla skulden osv, dvs en vecka nu.

Ok. Bara nu inte detta anses som en ”ny” skuld bara... :(
Hoppas Din handläggare kommer till ”skott” snart, så Du kan gå vidare i processen... Verkar sannerligen inte som hon arbetar så effektivt...inte utifrån vad man läser om ”andras utredningar” iallafall...

Ok. Bara nu inte detta anses som en ”ny” skuld bara... :(
Hoppas Din handläggare kommer till ”skott” snart, så Du kan gå vidare i processen... Verkar sannerligen inte som hon arbetar så effektivt...inte utifrån vad man läser om ”andras utredningar” iallafall...
Ny skuld är det inte. Krediten är inte utnyttjad sedan 2017.

Ny skuld är det inte. Krediten är inte utnyttjad sedan 2017.

Nä, att den inte är NY förstår jag, men man vet ju inte hur KF bedömer det...
Dock är det väll likväl så att när VÄL Skusan har publicerat ens inledande i PoIt, så vilar ansvaret på borgenären att inkomma med skulden till dom, så Du bör vara fredad... :)
Jaja, vi hoppas att Du snart får ett livstecken från Skusan...

Preklusion inträder inte enbart av det skälet att borgenären har missat att anmäla sin fordran inom anmälningsfristen i 19 § NSksanL. En underlåtenhet att anmäla fordringen inom den fristen är inte förenad med någon rättsverkan. För preklusion krävs det att borgenären har missat att anmäla fordringen innan ärendet definitivt har avgjorts, d.v.s. preklusion inträder först sedan skuldsaneringsbeslutet har vunnit laga kraft. Om en borgenär under överklagandetiden upptäcker en missad anmälan så kan alltså borgenären överklaga beslutet för att på så vis göra gällande sin fordran och få den beaktad i skuldsaneringsförfarandet ( NJA 2017 s. 357).
Hej e det någon som vet hur det fungerar ansökte skuldsanering fick beviljat ingen motsatte sig skuldsanering men nu har INTRUM överklagat dom har glömt en skuld anmält 6 st men ska vara 7 dom säger tekniska problem så dom öveklar inte skuldsanering utan vill ha med en skuld allt ska avgöras i tingsrätten så min fråga e igen måste man gå igenom helvetet igen ny betalpan nya 3 veckor på yttrande beslut och nya 3 veckor till vinna laga kraft någon som vet hur det fungerar blir galen tack för svar

Hej e det någon som vet hur det fungerar ansökte skuldsanering fick beviljat ingen motsatte sig skuldsanering men nu har INTRUM överklagat dom har glömt en skuld anmält 6 st men ska vara 7 dom säger tekniska problem så dom öveklar inte skuldsanering utan vill ha med en skuld allt ska avgöras i tingsrätten så min fråga e igen måste man gå igenom helvetet igen ny betalpan nya 3 veckor på yttrande beslut och nya 3 veckor till vinna laga kraft någon som vet hur det fungerar blir galen tack för svar
Så jädra tråkigt. Hur långt efter beslut inkom dom med denna skulden ?
Har du koll på om det stämmer att de har 7 fordringar på dig ?

Så jädra tråkigt. Hur långt efter beslut inkom dom med denna skulden ?
Har du koll på om det stämmer att de har 7 fordringar på dig ?
Ja jag kolla det stämmer det var Collector bank finns som utslag när jag loggar in på kronofogden men INTRUM har väl köpt den så jävla besviken på mig själv att jag inte uppmärksammat den och konstigt att handläggaren inte såg den den finns med i utslag men inte i betalplanen det sjuka e att efter inledande att dom inte anmält och efter betalplanen dom godkänt den inte motsatt sig så dom visste hela tiden om det känns surt nu att dom gör så vet inte hur det fungerar får panik fan om dom skickar tillbaka till kronofogden då börjar allt skit om från början får panik men men inte så mycket man kan göra dom kan överklaga o ha sig när dom vill man får bara sitta still i den sjunkande båten och hoppas på det bästa

Ja jag kolla det stämmer det var Collector bank finns som utslag när jag loggar in på kronofogden men INTRUM har väl köpt den så jävla besviken på mig själv att jag inte uppmärksammat den och konstigt att handläggaren inte såg den den finns med i utslag men inte i betalplanen det sjuka e att efter inledande att dom inte anmält och efter betalplanen dom godkänt den inte motsatt sig så dom visste hela tiden om det känns surt nu att dom gör så vet inte hur det fungerar får panik fan om dom skickar tillbaka till kronofogden då börjar allt skit om från början får panik men men inte så mycket man kan göra dom kan överklaga o ha sig när dom vill man får bara sitta still i den sjunkande båten och hoppas på det bästa
Dom inkom med den 6 dagar efter beslut om skuldsanering så det känns som dom vill bara jävlas får hoppas på det bästa det värsta e den eviga väntan som aldrig tar slut och stress

Dom inkom med den 6 dagar efter beslut om skuldsanering så det känns som dom vill bara jävlas får hoppas på det bästa det värsta e den eviga väntan som aldrig tar slut och stress
Har sett att Intrum gjort det x flera.

Har sett att Intrum gjort det x flera.
Ja varkar vara så lite skumt lite så att dom vill jävlas och utnyttja det att dom kan överklaga och hitta på anledningar att dom haft tekniska problem och så men jag hade inte brytt mig om det var en ny fordringsägare men INTRUM var med från början och anmält 6 skulder utav 7 så man blir lite upprörd för dom visste hela tiden om skuldsanering och inledande betalplanen men får se vad tingsrätten säger tror att dom skickar det tillbaka till Kronofogden för vidare hantering som sakt hadde inte brytt mig om det var ny fordringsägare som inte visste om skuldsanering men dom INTRUM som sakt visste anmält 6 fordringar tror dom vill dra ut på tiden jävlas lite

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp