Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Vad i detta skulle ge avslag automatiskt?

Ålder och inkomst/skuldförhållande.

En annan autoavslag vore tex sökt fått avslag mindre än ett år innan ansökan gjordes, eller genomfört skuldsanering för mindre än 10 år sedan

Ålder och inkomst/skuldförhållande.

En annan autoavslag vore tex sökt fått avslag mindre än ett år innan ansökan gjordes, eller genomfört skuldsanering för mindre än 10 år sedan
Jag tycker det är konstigt om det automatiskt blev avslag på bara ålder och inkomst/skuldförhållande. Kan ju ha höga räntor, många barn och ingen möjlighet att någonsin bli skuldfri. Kanske fler parametrar

Jag tycker det är konstigt om det automatiskt blev avslag på bara ålder och inkomst/skuldförhållande. Kan ju ha höga räntor, många barn och ingen möjlighet att någonsin bli skuldfri. Kanske fler parametrar
Ja man får tycka olika.

Min rådgivare på kommunen tyckte att jag kör igång med löneutmätning och sen ska han hjälpa mig söka skuldsanering då jag hade nytagen kredit
En fråga som jag behöver få svar är att min sambo har pga min situation med skulder och väntande löneutmätning har nu gjort slut och jag letar desperat efter en hyreslägenhet innan betalningsanmärkning kommer
Finns det schablon på hur hög hyra man får ha?
Har en 20-åring som bor halvtid hos mig ett litet tag till
OM hyran skulle bli högre än schablon och man ej kan flytta till billigare kan man då ändå få schablonhyran i ersättning?
Förstår ni hur jag menar?
Tacksam för svar ❤️

Min rådgivare på kommunen tyckte att jag kör igång med löneutmätning och sen ska han hjälpa mig söka skuldsanering då jag hade nytagen kredit
En fråga som jag behöver få svar är att min sambo har pga min situation med skulder och väntande löneutmätning har nu gjort slut och jag letar desperat efter en hyreslägenhet innan betalningsanmärkning kommer
Finns det schablon på hur hög hyra man får ha?
Har en 20-åring som bor halvtid hos mig ett litet tag till
OM hyran skulle bli högre än schablon och man ej kan flytta till billigare kan man då ändå få schablonhyran i ersättning?
Förstår ni hur jag menar?
Tacksam för svar ❤️
Jajamensan! Bostadskostnaden KFM går efter är denna:
(sida 2 är det du ska titta på)
kommer nya belopp om ungefär en månad.

Tack för snabbt svar :)
Vad händer om hyran är ex 400 över Max?

Tack för snabbt svar :)
Vad händer om hyran är ex 400 över Max?
Finns inget facit tyvärr. Och det är inte hyreskostnad utan bostadskostnad.
Så du måste räkna in värme, vatten och renhållning också om detta inte ingår i hyran.

El räknas bara om man värmer upp med det. Försäkring räknas inte alls.

Men antal barn och räntor etc borde ju kunna finnas med i den automatiserade uträkningen.

21 år och många barn är nog inte så vanligt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp