Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Japp, står 2024-10-26 på samtliga sidor. Kanske handläggarna börjat jobba helger i o med de långa väntetiderna? :)
Det kan ha varit någon övertidsinsats eller någon som jobbar ikapp flex.. det var ett tag sedan jag hört om det men jag har hört de flesta avdelningar göra det, dock aldrig just skuldsaneringen

Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.
Gått igenom hela tråden men hittade inte denna uppgift som kan vara av intresse-skulder/spelande var för nära I tiden, hur mycket gamla?

Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.

När jag ansökte hösten 2020 så var mitt senaste lån taget i oktober 2019 och resten 2014-2015. Jag fick skuldsanering direkt.

Det kan ha varit någon övertidsinsats eller någon som jobbar ikapp flex.. det var ett tag sedan jag hört om det men jag har hört de flesta avdelningar göra det, dock aldrig just skuldsaneringen
Man fick väl kritik för dem långa väntetiderna och vill kanske jobba på att få ner dessa?
Övertid är ju en möjlig lösning.

När jag ansökte hösten 2020 så var mitt senaste lån taget i oktober 2019 och resten 2014-2015. Jag fick skuldsanering direkt.
Mitt senaste lån var också bara drygt 1 år innan ansökan och det var inget problem. Är nog lite så att beroende på vad den senaste krediten/lånet gått till samt belopp styr lite. När det kommer till spel kanske, kan åtminstone jag tycka, att det bör vara lite längre tid mellan. Detta för att veta att man verkligen kommit ur beroendet och man kan se en långvarig bättring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp