- Meddelanden
- 88
- Mottagna reaktioner
- 54
- Poäng
- 167
Japp, står 2024-10-26 på samtliga sidor. Kanske handläggarna börjat jobba helger i o med de långa väntetiderna?Avslag en lördag kväll?

Japp, står 2024-10-26 på samtliga sidor. Kanske handläggarna börjat jobba helger i o med de långa väntetiderna?Avslag en lördag kväll?

Det kan ha varit någon övertidsinsats eller någon som jobbar ikapp flex.. det var ett tag sedan jag hört om det men jag har hört de flesta avdelningar göra det, dock aldrig just skuldsaneringenJapp, står 2024-10-26 på samtliga sidor. Kanske handläggarna börjat jobba helger i o med de långa väntetiderna?![]()
Gått igenom hela tråden men hittade inte denna uppgift som kan vara av intresse-skulder/spelande var för nära I tiden, hur mycket gamla?Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.
Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.
Var det spel inblandat?När jag ansökte hösten 2020 så var mitt senaste lån taget i oktober 2019 och resten 2014-2015. Jag fick skuldsanering direkt.
Alltså din senaste skuld var ung.ett år gammalt?När jag ansökte hösten 2020 så var mitt senaste lån taget i oktober 2019 och resten 2014-2015. Jag fick skuldsanering direkt.
Man fick väl kritik för dem långa väntetiderna och vill kanske jobba på att få ner dessa?Det kan ha varit någon övertidsinsats eller någon som jobbar ikapp flex.. det var ett tag sedan jag hört om det men jag har hört de flesta avdelningar göra det, dock aldrig just skuldsaneringen
Mitt senaste lån var också bara drygt 1 år innan ansökan och det var inget problem. Är nog lite så att beroende på vad den senaste krediten/lånet gått till samt belopp styr lite. När det kommer till spel kanske, kan åtminstone jag tycka, att det bör vara lite längre tid mellan. Detta för att veta att man verkligen kommit ur beroendet och man kan se en långvarig bättring.När jag ansökte hösten 2020 så var mitt senaste lån taget i oktober 2019 och resten 2014-2015. Jag fick skuldsanering direkt.
Var det spel inblandat?