Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Jag vet inte om jag tänker rätt men har släppt mina större lån men försöker betala av de mindre så jag kan lösa några
Har nu gjort så i 2 månader och nu börjar inkassobreven komma
Väntar på kronofogden och det lär bli löneutmätningen då jag ej har tillgångar
Har börjat gå i terapi via vården för att ändra mitt beteende. Har otroligt dålig självkänsla o självförtroende som gjort att jag många gånger försökt mig köpa det
Min fråga nu eller min tanke är att gör jag rätt att betala av så mycket jag kan?? Sparar inget o lägger ej undan något.
Köper endast begagnat själv o har sålt det jag kan på Tradera

Jag vet inte om jag tänker rätt men har släppt mina större lån men försöker betala av de mindre så jag kan lösa några
Har nu gjort så i 2 månader och nu börjar inkassobreven komma
Väntar på kronofogden och det lär bli löneutmätningen då jag ej har tillgångar
Har börjat gå i terapi via vården för att ändra mitt beteende. Har otroligt dålig självkänsla o självförtroende som gjort att jag många gånger försökt mig köpa det
Min fråga nu eller min tanke är att gör jag rätt att betala av så mycket jag kan?? Sparar inget o lägger ej undan något.
Köper endast begagnat själv o har sålt det jag kan på Tradera
Ja är ju alltid bra att betala bort så mkt man kan, ju mindre ärende hos fogden ju bättre chans att löneutmätning gör nytta på skulderna

Norska har jag medlåntagare. Lowell har jag inte medlåntagare på. Den var på 62 tusen när jag fick inledande och när jag loggar in med bank-id så är den på 89 tusen.
Dem räknar väl ränta ifall du skulle få avbruten sanering kanske?

Fick samtal idag från skuldsaneringshandläggare. Får beslut om inledande eller avslag i veckan. Nu är det nervöst!
Har inte fått svar denna vecka trots att handläggaren sa så. Undrar om det är bra eller dåligt, hade varit skönt med ett svar men antar att det bara är att fortsätta vänta :/

Har inte fått svar denna vecka trots att handläggaren sa så. Undrar om det är bra eller dåligt, hade varit skönt med ett svar men antar att det bara är att fortsätta vänta :/
Kan ju vabbat bort veckan

Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.

Så kom svaret nu ikväll.
Avslag pga skulder/spelande var för nära i tiden. tråkigt men till viss del väntat efter att ha läst här på forumet ett tag.
Ska ringa kommunens skuldrådgivare på måndag och se hur jag ska gå vidare i detta, om jag ska söka igen via dom, vänta eller om det finns annan lösning.
Trist... Då vet du i varje fall vart avslaget ligger. Så om du håller dig skuldfri och inte tar mer lån så blir du mer skälig skuldsanering varje dag inför nästa ansökan.

Jag hade skickat andra ansökan ganska direkt eller inom några månader. Kan vara så att om 7-12 månader när nästa ansökan hanteras så anser dom att det gått tillräckligt tid.

Så kom svaret nu ikväll.
Avslag en lördag kväll?

Så kom svaret nu ikväll.
Står det dagens datum på det beslutet? Eller släpar den digitala brevlådan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp