Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad göra i väntan på Skuldsanering

Skriver här med fråga
Vad gör man i väntan på att inkasso ska skicka till Kf? Jag betalar av allt jag kan för att lösa mindre lån
Har släppt de större i samråd med kommunens vägledning
Kan jag köpa ex vinterjacka till sonen under den här tiden? Passa på att köpa medicin som jag behöver?

Skriver här med fråga
Vad gör man i väntan på att inkasso ska skicka till Kf? Jag betalar av allt jag kan för att lösa mindre lån
Kan jag köpa ex vinterjacka till sonen under den här tiden? Passa på att köpa medicin som jag behöver?
Ja du kan köpa det du behöver. Inget kfm kommer säga till om. Dock ska man inte köpa lyxvaror eller dyraste jackan. Men det talas för sig själv.
medicin är nödvändigt och du ska ta med i underlaget sen hur mycket du har utlägg för medicin upp till högkostnadsskyddet

Skriver här med fråga

Ett tips är att handla begagnade kläder. Finns många sajter för det idag, t ex Sellpy. Där kan man få en relativt välskötta plagg till en spottstyver av vad de kostar nya. Mycket märkeskläder där, om man nu gillar det.

Uppdaterar lite här:
Har lyckats få bort en del av de små skulderna och fokuserat på att betala tillbaka så mycket som möjligt på ett privat lån om 90.000kr som jag hade.
Mer eller mindre allt har gått till kronofogden nu iaf, dock endast Binly på 18.000kr(nu 23.000kr i krav) som gått till betalningskrav med sista datum 31/10. Dvs har gått ca 6 månader sedan jag släppte allt.
Så antar att jag får räkna med utmätning av lönen i november?
Dock bör min skusan ansökan tas upp i november, så vet ej hur det blir när dom krockar med varandra :)

Uppdaterar lite här:
Har lyckats få bort en del av de små skulderna och fokuserat på att betala tillbaka så mycket som möjligt på ett privat lån om 90.000kr som jag hade.
Mer eller mindre allt har gått till kronofogden nu iaf, dock endast Binly på 18.000kr(nu 23.000kr i krav) som gått till betalningskrav med sista datum 31/10. Dvs har gått ca 6 månader sedan jag släppte allt.
Så antar att jag får räkna med utmätning av lönen i november?
Dock bör min skusan ansökan tas upp i november, så vet ej hur det blir när dom krockar med varandra :)
Får du inledande skuldsanering före 25 november blir ingen löneutmätning aktuell.

Det positiva om du får inledande i November är faktiskt att båda November och December blir betalfria månader. Dock kommer du inte kunna betala på privata lån efter eventuellt inledande. Gynnande av borgenär är något som inte accepteras.

Det som är kvar av det lånet kommer ingå i skuldsaneringen och betalplanen. Så personen kommer få utbetalt pengar en gång per år från saneringen.

Om så blir fallet att du får inledande så rekommenderar jag starkt att spara allt som det bara går i November och December så att du får en bra start.

Lycka till!

Det tickar ingen ränta i skuldsaneringen, det stannar vid inledandet

Hmm.

På min två norska skulder i Norge som jag betalar på genom min sanering. Där kastas det på 30.000 kr varje år i ränta. Lowell i Sverige, lägger också på ränta på min skuld som ingår i saneringen.

Hmm.

På min två norska skulder i Norge som jag betalar på genom min sanering. Där kastas det på 30.000 kr varje år i ränta. Lowell i Sverige, lägger också på ränta på min skuld som ingår i saneringen.
Har du medlåntagare på dom lånen?

Hmm.

Vad Norge gör spelar ingen roll.
Det andra lät knepigare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp