Plus 300 kr varje år.Visdomständer behöver man inte, bättre att dra ut dom än att laga och betydligt billigare.
Det finns ett högkostnadsskydd om man har passerat kostnader för 3000kr.
Hur mycket får jag?
Du betalar själv kostnader som under ett år är sammanlagt 3 000 kronor enligt statens referenspriser eller tandläkarens respektive tandhygienistens priser om de är lägre. Sedan får du ersättning för
Referenspriset är ett fast pris som bestäms av staten för varje åtgärd som ger rätt till statligt tandvårdsstöd. Åtgärder som ger rätt till statligt tandvårdsstöd är undersökningar och olika slags behandlingar. I referenspriset för en åtgärd ingår också kostnader för material.
- 50 procent av kostnader som överstiger 3 000 kronor
- 85 procent av kostnader som överstiger 15 000 kronor.
Det här finns att läsa på försäkringskassans hemsida.
Dock inte alla förbund det är ett moment 22 man vill ju att tänderna skall tillhöra kroppen, vilket jag måste ge SD en eloge för om de genomför. Om man löser alla problem med tänder via fackliga försäkringar blir delvis medlemskapet dyrare och staten kan luta sig tillbaka och strunta i att ta tag i problemet medan de som står utanför facket i så fall blir utan tandvård i värsta fallDet finns stiftelser man kan få hjälp av! Är man medlem i facket kan dessa också hjälpa till via försäkringar.
Tror jag inte stämmer, men så glad om jag har fel!Men alltså om det skulle kosta 10.000 kronor totalt så får ju du betala 5.000! Staten tar 50% av kostnaden!
Tror jag inte stämmer, men så glad om jag har fel!
Nästan. Staten tar 50% av 3001-10000 kr. Första 3 pröjsar du självMen alltså om det skulle kosta 10.000 kronor totalt så får ju du betala 5.000! Staten tar 50% av kostnaden!