Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad gör man om man inte ha råd att gå till tandläkaren?

Nästan. Staten tar 50% av 3001-10000 kr. Första 3 pröjsar du själv

Fast inte om du är "ny patient" ?

Det sparas om jag förstår det rätt 300 kronor årligen?

Fast i och för sig det kanske finns ett tak på hur mycket du kan spara. Men säg att man kan spara en tusenlapp. Då får man betala 2.000 kr + 50% av det över 3.000?

Fast inte om du är "ny patient" ?

Det sparas om jag förstår det rätt 300 kronor årligen?

Fast i och för sig det kanske finns ett tak på hur mycket du kan spara. Men säg att man kan spara en tusenlapp. Då får man betala 2.000 kr + 50% av det över 3.000?
2 år tror jag, så 600.

Räkna dock med att de pengarna rök i undersökningen du gör först.

Det var ju lite bättre än vad jag trodde. Tack för info! Inte mer än rätt att man får viss hjälp med tanke på hur mycket skatt man betalar.

Usch vad läskigt att ni skriver om det här just nu! Jag ska göra en rotfyllning klockan 8:00 i morgon bitti och kan återkomma om vad skiten kostar. Har läst att de ofta sätter dit en krona också, så jag gissar att beloppet blir 10.000 typ (ruined!!)

Har jag råd? Nej. Vem betalar? Mitt kreditkort. Kommer jag att kunna betala tillbaka? Ja, men jag kommer att behöva trixa som f-n och använda olika krediter för att ordna betalning av det här, i omgångar. Förutsätter att jag håller mig frisk och kan jobba.

Det låter rimligt. Jag har gjort kronor hos studentkliniken och fick då betala 5000kr har jag för mig. Det dubbla minst hos en vanlig tandläkare.

I Västerbotten är det hur bra som helst nu om man går till studenterna, man betalar 200kr dom tre första besöken och det man gör resten av året är gratis. Vet dock inte om det gäller alla behandlingar, men tror det. Dock får man ju betala med sin tid då man kan ligga i stolen i 3 1/2 timme åt gången, men är man fattig är det så värt det.

Såklart värre för dom städer som inte har studentklinik. :confused:

Efter lång tids sjukdom som orsakade att alla tänder raserades lagade jag upp allt, kostnadsförslag 46000kr. Av det fick jag betala dryga 16 själv. Nu har lagningarna börjat släppa en efter en och tandläkaren menar nu att det enbart är kronor att välja på. Kostnad 76000kr. Jag betalar 36k själv. Trots att jag för ett halvår sen precis blev klar med första kostnadsförslaget. Så det finns situationer då man måste betala mycket själv.

Kostnad 76000kr. Jag betalar 36k själv. Trots att jag för ett halvår sen precis blev klar med första kostnadsförslaget. Så det finns situationer då man måste betala mycket själv.

Men varför får du betala 50% av det och inte 15% som det står ovan?

För att försäkringskassans handläggare bedömer annorlunda än tandläkaren som tittar in i patientens mun. De gör lite som de vill där på FK. Ungefär som när cancerdrabbade tvingas ut i arbete för att FK handläggare tycker de är friska nog.

Aha, så det är försäkringskassan som ska pröva varje ärende, då får jag nog betala. Återkommer om hur mkt kreditkortet skrek.

Aha, så det är försäkringskassan som ska pröva varje ärende, då får jag nog betala. Återkommer om hur mkt kreditkortet skrek.
Ja, det är försäkringskassans handläggare som bedömer allt tandläkarna skickar in. De anser att en tand ska lagas och lagas och lagas och lagas tills det inte finns någon tandsubstans kvar. Då ska tanden dras ut. Vissa rotfyllningar ersätts inte. Akuta besök ersätts inte. Undersökningar ersätts inte. De är bra på att ducka undan att betala ut ersättning.

Kan ha passerat ett år sedan period startade.
Kan vsrs så stt tandläkare har annat pris än referenspriset

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp