Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är mina förutsättningar?

Hej,

Efter många om och men har jag bestämt för att ansöka samlingslån. Har tidigare använt mig av snöbollseffekten men det är inte hållbart iochmed hur höga månadskostnader jag har / ränta.

Tror ni jag kan få till ett bra samlingslån med följande förutsättningar? Vilken bank eller låneförmedlare bör jag vända mig till? Är däremot väldigt trött på låneförmedlare då jag inte vill att det ska skickas 100 brev och reklam hem.

1,0 i UC
3ff
393k i årsinkomst (min nya uppdateras i april med 504k, ska man kanske vänta?)
Lån:
Marginalen ca 70.000:- / 893kr i månaden
Collector ca 42.000:- / 772kr i månaden
Lendify ca 377.000:- / 4.800kr i månaden

Sen har jag även en del på klarna men tänker att dem ska jag försöka beta av under våren.

//Hannes

Jag hade testat bank norwegian för att få till ett samlingslån men väntat tills nya inkomsten uppdaterats , dratt ut lånet på max antal år för att minska månadskostnaden och kunna andas och sen kastat in extra när jag kan för att få ner skulden. Finns chans till medlåntagare kan du få ner räntan.. alternativt ringt marginalen och kollat förutsättningar att utöka lånet till större samlingslån. Jag hade samlingslån på både Marginalen och Norweigan Lycka till

Norwegian finns in princip med hos alla låneförmedlare. Att slösa en FF till en enda bank skulle jag aldrig rekommendera. Lendo, Advisa och Zmarta är mycket restriktiva med reklam. Det är framförallt Sambla som jagar folk på alla möjliga sätt. Dessa tre har dessutom många samarbetspartners som även erbjuder lån med rak amortering som jag definitivt skulle föredra. Din skuldböra och ditt betyg ser helt ok ut, om du kan vänta tills din inkomst är uppdaterad vore det toppen. Är dock osäker på om det blir i April, är väl beroende på ifall du vill göra några avdrag från skatten, eller vad har du för åsikt?

Norwegian finns in princip med hos alla låneförmedlare. Att slösa en FF till en enda bank skulle jag aldrig rekommendera. Lendo, Advisa och Zmarta är mycket restriktiva med reklam. Det är framförallt Sambla som jagar folk på alla möjliga sätt. Dessa tre har dessutom många samarbetspartners som även erbjuder lån med rak amortering som jag definitivt skulle föredra. Din skuldböra och ditt betyg ser helt ok ut, om du kan vänta tills din inkomst är uppdaterad vore det toppen. Är dock osäker på om det blir i April, är väl beroende på ifall du vill göra några avdrag från skatten, eller vad har du för åsikt?
Jo jag håller med att det känns dumt att slösa en ff på just en bank. Dock blir jag tokig på alla samtal, brev och sms man får från ex Advisa och Lendo (använt mig av dem förut).

Jag kommer inte göra några avdrag eller ändringar i skatten, beroende på om mitt underskott är på tok för högt. Men annars väntar jag tills årsinkomsten uppdateras så kommer jag kunna söka då. Väntar jag till sommaren är alla mina ff borta dessutom, så då har jag nog bäst förutsättningar.

Håller med dig @Doodles men jag uppfattade det som att @Hannes.mff ville ha tips på en Bank som skulle kunna bevilja lånet inte låneförmedlingar.
Då föreslog jag Bank norwegian då dem beviljar hyfsat höga lån med hans förutsättningar :)

Jo jag håller med att det känns dumt att slösa en ff på just en bank. Dock blir jag tokig på alla samtal, brev och sms man får från ex Advisa och Lendo (använt mig av dem förut).

Jag kommer inte göra några avdrag eller ändringar i skatten, beroende på om mitt underskott är på tok för högt. Men annars väntar jag tills årsinkomsten uppdateras så kommer jag kunna söka då. Väntar jag till sommaren är alla mina ff borta dessutom, så då har jag nog bäst förutsättningar.
När det gäller ekonomin och kostnader är det bra att försöka vara lite pragmatisk. Om man kan spara tusenlappar men behöver blocka några samtal eller slänga reklam i återvinningen, det är lättförtjänta pengar. Vad får ”irritationen” kosta liksom. Dessutom har jag fått 0 brev, och 0 samtal, även 0 mail från Zmarta efter jag sökt och fått lån via de.

Håller med dig @Doodles men jag uppfattade det som att @Hannes.mff ville ha tips på en Bank som skulle kunna bevilja lånet inte låneförmedlingar.
Då föreslog jag Bank norwegian då dem beviljar hyfsat höga lån med hans förutsättningar :)
Vet du hur Bank Norweigen funkar att söka samlingslån hos när man har kreditkortet hos dem och maxat det? Kan man även söka samlingslånet då?

Vet du hur Bank Norweigen funkar att söka samlingslån hos när man har kreditkortet hos dem och maxat det? Kan man även söka samlingslånet då?
Nej jag vet inte tyvärr, jag hade nog pyntat in lite på kortet INNAN jag sökte så det iallafall inte var maxat vid ansökan ser lite bättre ut

Svårt att bli godkänd med fullt nyttjad kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp