Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är mina alternativ?

Hej allesammans,

Har lyckats dragit på mig skulder uppemot 90.000kr och funderar på hur jag snabbast blir av med dom.

Ferratum: 15.000kr
Credifi: 28.000kr
Vivus: 25.000kr
Lumify: 14.000kr
Kredera: 6.000kr

Respektive lån har en årlig ränta på 39%
Endast ferratum syns på UC

Tycker ni att jag ska skicka in en ansökan för samlingslån via Lendo eller finns det bättre alternativ?

Har en deklarerad inkomst på 140.000kr år 2021, 2 FF och en riskprognos på 4.5% i Augsti 2022

År 2022 borde min deklarerade inkomst ligga på 250.000kr +

Tacksam för tips och råd

Senast ändrad:
Ansök 90 tkr hos Lendo, bör få något erbjudande. Annars vänta tills 2022 års inkomsten blir uppdaterad och gör en ansökan då om du kan vänta så länge.

Ansök 90 tkr hos Lendo, bör få något erbjudande. Annars vänta tills 2022 års inkomsten blir uppdaterad och gör en ansökan då om du kan vänta så länge.
Tack! Är det värt att ta 50 tkr om man blir erbjuden? När blir 2022 inkomst uppdaterad? Hittade inget klart svar vid googling

Tack! Är det värt att ta 50 tkr om man blir erbjuden? När blir 2022 inkomst uppdaterad? Hittade inget klart svar vid googling
Ja, städa av så mkt du bara kan av dom där skräp lånen. Beror på om du gör några ändringar i deklarationen. April nånting har jag för mig. Nån annan kanske har bättre koll på den biten. :)

Mitt tips är att att vänta att din nya inkomst uppdateras april/maj. Då kommer du ha en god chans att få samlingslån på hela beloppet. Gör inga UC ff till dess.
Till dess kanske du kan jämka och då får du in någon tusen krona extra som du kan använda för att betala på skulden.

Mitt tips är att att vänta att din nya inkomst uppdateras april/maj. Då kommer du ha en god chans att få samlingslån på hela beloppet. Gör inga UC ff till dess.
Till dess kanske du kan jämka och då får du in någon tusen krona extra som du kan använda för att betala på skulden.
Tack för tipset. Kollade nu på kreddy och såg att mitt betyg är 3.1. Blir det jättestor skillnad på mitt score om jag ansöker nu och sedan igen i april om jag inte får något nu?

Jag skulle verkligen behöva lösa det så snabbt som möjligt

Tack för tipset. Kollade nu på kreddy och såg att mitt betyg är 3.1. Blir det jättestor skillnad på mitt score om jag ansöker nu och sedan igen i april om jag inte får något nu?

Jag skulle verkligen behöva lösa det så snabbt som möjligt
Bankerna kollar inte bara på Uc betyg utan andra faktorer spelar roll också. Som till exempel din inkomst och antal ff. De bästa skulle vara som jag sa att du väntar. Jag förstår att man vill lösa det så fort som möjligt, men jag pratar av erfarenhet att det är bäst att ha tålamod. Som jag sa, så kan du jämka och på de sättet få in nån extra tusenlapp som du kan betala på skulden. Du behöver vänta bara 3-4 månader till så har du allt löst.

Har du fast anställning? Om du inte har det så är risken att du inte får lån. Om du ansöker nu så tror det blir också svårt att få erbjudande på hela summan. Du kanske kommer få erbjudande på mindre summa men med större ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp