Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era åsikter om Intrum?

Håller med ovanstående, intrum och alektum är dem värsta. Får väldigt många brev från dem båda i månaden och samma brev ofta. Nu idag så hade jag fått en amorteringsplan från intrum. Där det i princip står att jag kommit överens med dem om en amorteringsplan i 8 delar?! Har aldrig ens pratat med dem. Så hur är det möjligt? Eller är det bara en taktik för att få folk betala fortare.

Håller med ovanstående, intrum och alektum är dem värsta. Får väldigt många brev från dem båda i månaden och samma brev ofta. Nu idag så hade jag fått en amorteringsplan från intrum. Där det i princip står att jag kommit överens med dem om en amorteringsplan i 8 delar?! Har aldrig ens pratat med dem. Så hur är det möjligt? Eller är det bara en taktik för att få folk betala fortare.
Banditer!

De var bättre förr! Under 2016-2017 hade jag inga problem med dem. Men nu är de stenhårda. Försöker hålla mig från dessa och alektum!
Exakt, hade dem redan 2011 och då var de mänskligare. Efter 2018-2019 hände det ngt, massa nya unga i kundtjänst, kaxiga killar, noll respekt eller medkänsla. Intrum var ju med i ett Ug program och visade sig vara det inkasso som skickar flest pensionärer till kf, för små belopp.

Exakt, hade dem redan 2011 och då var de mänskligare. Efter 2018-2019 hände det ngt, massa nya unga i kundtjänst, kaxiga killar, noll respekt eller medkänsla. Intrum var ju med i ett Ug program och visade sig vara det inkasso som skickar flest pensionärer till kf, för små belopp.
Håller med i allt. Däremot har jag mött på väldigt mycket kvinnliga inkassohandläggare som varit minst lika otrevliga som killarna (och nej jag är inte antifeminist).
Men ja dessa skurkar är vidriga!

Håller med i allt. Däremot har jag mött på väldigt mycket kvinnliga inkassohandläggare som varit minst lika otrevliga som killarna (och nej jag är inte antifeminist).
Men ja dessa skurkar är vidriga!
Åh ja, kvinnor kan de med (vara otrevliga), se bara på Gothia!

Intrum är verkligen helt otroligt usla.
Mitt sista datum att höra av mig eller betala var 18 november.
Jag fick 18 november ett föreläggande från KFM, Intrum har alltså skickat mig till KFM innan förfallodatum.
Jag hör av mig och självklart vill de nu ha ett belopp inbetalt direkt för att återkalla från KFM, där jag inte ens borde vara då de skickat iväg ärendet dit innan förfallodatum.

Maffiametoderna som Intrum använder sig av, de kommer inte att komma undan med det.

Jag fick 18 november ett föreläggande från KFM, Intrum har alltså skickat mig till KFM innan förfallodatum.
Jag hör av mig och självklart vill de nu ha ett belopp inbetalt direkt för att återkalla från KFM, där jag inte ens borde vara då de skickat iväg ärendet dit innan förfallodatum.

Maffiametoderna som Intrum använder sig av, de kommer inte att komma undan med det.
Jag tror du kan vara lugn och betala in direkt till dem på fredag. Jag hade inte råd att betala till dem förra månaden. Dem skickade till kf, jag kontaktade dem frågade om de kunde återkalla. Det gjorde dem mot att jag betalade 1000kr samt nästa månads avisering.

är det en stor skuld du har som landat hos dem?

Har haft min första kontakt med Intrum idag gällande ett kreditkort från Bank Norwegian. Loggade in och tog det via chatten då det var lång kö på telefon. Fick erbjudande om att betala 10% av kapitalbeloppet plus räntor och avgifter så skulle det gå tillbaka till Bank Norwegian. Det skulle bli 2800 kr vilket jag tyckte var för mycket såhär i juletider. Så jag valde att lägga upp en avbetalningsplan. Bad om att få betala 1000 kr men fick istället en avbetalningsplan på 1600 kr per månad vilket kändes rätt okej ändå. Skulden var på 21000 kr. Jag kommer visserligen få en anmärkning om missbrukad kredit men det spelar ingen roll. Jag får ändå inga lån. Nu kommer skulden minska och till slut försvinna, istället för att jag maxar kreditkortet på nytt efter varje inbetalning. Har inget att klaga på än så länge gällande Intrum.

Första gången jag hör att ett inkasso erbjuder att skicka tillbaka skulden till banken mot att man betalar en summa. Det låter väldigt bra!
Svar på din fråga. jag tycker att Intrum är ett av de värsta inkassobolagen, har haft ett tiotal att göra med under åren. Så Intrum och Svea tycker jag är värst. Min personliga åsikt.

Vad ska du göra åt dom?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp